Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen
Stockholm
Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.
Om oss
Hos oss arbetar kompetenta och erfarna medarbetare. För att du ska få hjälp av så få människor som möjligt använder vi inga underleverantörer, utan utför alla dina insatser själva. Vi har en egen nattpatrull.
Vi arbetar personcentrerat vi ser till dina behov, förmågor, mål och intressen. Utifrån denna information och ditt beviljade biståndsbeslut upprättar vi din genomförandeplan. Vi gör hembesök hos dig och går tillsammans med dig igenom de insatser du behöver hjälp med och planerar in vilka dagar och tider du önskar få hjälp. Du ska känna att du har inflytande och självbestämmande och att du äger din livssituation. För oss är det viktigt att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som tar ansvar för att du får hjälp och omsorg. Därför arbetar vi med kontaktmannaskap.
Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
50-74 kunder i Hägersten-Liljeholmen
Tjänster
För dig som bor i Hägersten-Liljeholmen och behöver hjälp i hemmet är Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen ett utmärkt val. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi tjänster utifrån dina behov och önskemål. Tillsammans planerar vi för hur och när insatserna ska utföras.
Exempel på insatser är: städning, tvättning, inköp, klädvård, post- och bankärenden, matlagning, leverans av matlådor, hjälp med din personliga hygien, sänggående och påklädnad. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar hemma så länge som du önskar.
Tilläggstjänster
Vardaga Hemtjänst erbjuder också hushållsnära tjänster och tilläggstjänster. Dessa ingår inte i biståndsbeslutet utan beställs direkt av oss. Exempelvis utför vi: promenader/ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar, städning, tvätt och klädvård, inköp, enklare trädgårdsarbete.
Typ av insats
Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster
Arbetssätt
Kontinuitet
Inom Vardaga Hemtjänst tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.
Kontaktperson
Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. Tillsammans upprättar ni en genomförandeplan. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån kommunens beslut. Om du önskar kan din kontaktman ha kontinuerlig kontakt med närstående.
Genomförandeplan
Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du önskar.
Personal
Vardaga hemtjänst Hägersten Liljeholmen arbetar ett 10-tal undersköterskor och vårdbiträden. Vi har personal dagtid och kvällstid. Har man behov av insatser på natten så anlitar vi våra kollegor på Vardaga Mobila team på Södermalm. Vi utför insatser hos kunder i Gröndal, Liljeholmen, Aspudden, Midsommarkransen, Örnsberg, Axelsberg, Fruängen, Mälarhöjden, och Västertorp, det vill säga större delen av Hägersten. Vi har bilar men tar oss runt med cyklar och med kommunala färdmedel. Vi utgår från våra lokaler på Kinmanssonsvägen 43. Vi samarbetar med vårdcentraler över hela stadsdelen. På enheten finns en verksamhetschef samt en gruppledare.
Språk
Svenska
Kollektivavtal
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal
Mat
Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.
Leverantör
Vardaga Hemtjänst Hägersten- Liljeholmen försöker i möjligaste mån tillgodose ditt önskemål om mat från närliggande valfri restaurang. Förslagsvis kan maten komma från restaurang Trekanten eller annat önskemål.
Kvalitet
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
0700 33 50 65
E-post
Kontaktperson
Ulrika Pihlgren
Gatuadress
Kinmanssonsvägen 43
Postnummer
129 38
Postort
Hägersten
Vill du bli kund hos oss?
Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälp dig. Om du vill välja oss som hemtjänstleverantör så behöver du ett biståndsbeslut från din kommun. Detta ansöker du om hos en biståndshandläggare på kommunen.
Söker du jobb?
Kolla in karriärsajten Go Care. Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.
Bilder och video






Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.