Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen

Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen

Hägersten Älvsjö
Verksam i
Hägersten-Liljeholmen
Typ av insats
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss


Vi på Vardaga har lång erfarenhet av hemtjänst i Stockholm. Nu förenklar vi vardagen för dig som bor i Hägersten/Liljeholmen. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.

Personal

Vi har en trygg och stabil personalgrupp med låg personalomsättning vilket borgar för god kontinuitet. En i personalstyrkan blir din kontaktperson och är den som i första hand hjälper dig att förenkla din vardag. För att du ska vara säker på att det är personal från oss som står utanför dörren, bär vi arbetskläder och fotolegitimation.

Vad kan vi erbjuda dig?

Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • inköp
  • post och bankärenden
  • matlagning
  • leverans av matlåda
  • ledsagning
  • personlig omvårdnad
  • med mera

Hushållsnära tjänster - RUT

Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster via RUT-avdraget. Du behöver inte vara hemtjänstkund för att köpa en sådan tjänst av oss. Exempel på sysslor vi utför:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • promenader/ledsagning
  • inköp
  • stöd och sällskap vid storhelger
  • förberedelser under och efter bjudning
  • enklare trädgårdsarbete
  • med mera

Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
50-74 kunder i Hägersten-Liljeholmen

Tjänster

För dig som bor i Hägersten-Liljeholmen och behöver hjälp i hemmet är Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen ett utmärkt val. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi tjänster utifrån dina behov och önskemål. Tillsammans planerar vi för hur och när insatserna ska utföras.

Exempel på insatser är: städning, tvättning, inköp, klädvård, post- och bankärenden, matlagning, leverans av matlådor, hjälp med din personliga hygien, sänggående och påklädnad. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar hemma så länge som du önskar.



Tilläggstjänster
Vardaga Hemtjänst erbjuder också hushållsnära tjänster och tilläggstjänster. Dessa ingår inte i biståndsbeslutet utan beställs direkt av oss. Exempelvis utför vi: promenader/ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar, städning, tvätt och klädvård, inköp, enklare trädgårdsarbete.

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontinuitet

Inom Vardaga Hemtjänst tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.

Kontaktperson

Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. Tillsammans upprättar ni en genomförandeplan. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån kommunens beslut. Om du önskar kan din kontaktman ha kontinuerlig kontakt med närstående.

Genomförandeplan

Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du önskar.

Personal

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.

Leverantör
Vardaga Hemtjänst Hägersten- Liljeholmen försöker i möjligaste mån tillgodose ditt önskemål om mat från närliggande valfri restaurang. Förslagsvis kan maten komma från restaurang Trekanten eller annat önskemål.

Kvalitet

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Helena Högquist, verksamhetschef
Postnummer
129 38
Postort
Hägersten
Vill du bli kund hos oss?

Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälp dig. Om du vill välja oss som hemtjänstleverantör så behöver du ett biståndsbeslut från din kommun. Detta ansöker du om hos en biståndshandläggare på kommunen.

Söker du jobb?

Kolla in karriärsajten . Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.

 

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.