Vardaga Hemtjänst Östermalm
Skeppargatan 48 nb, Stockholm
Om oss
Vardaga Hemtjänst Östermalm hjälper dig med allt ifrån hushållsnära tjänster till personlig omvårdad.
Hos oss arbetar kompetent och erfaren personal som hjälper dig på det vis du önskar. Vi använder inga underleverantörer, utan utför alla dina insatser själva. Vi har exempelvis egen nattpatrull som besöker dig om du behöver hjälp under natten. När du blir ny kund hos oss besöker vi dig i hemmet och går vi igenom de insatser du behöver hjälp med och planerar in vilka dagar och tider du önskar få hjälp. Informationen bevaras i din genomförandeplan och denna fungerar som en mall för hur vi arbetar för och med dig. I huvudsak bistår din kontaktman dig med stöd och hjälp. Du ska känna att du har inflytande och självbestämmande och att du äger din livssituation. Vi finns till för att underlätta livet för dig.
Tjänster
För dig som behöver hjälp i hemmet och bor på Östermalm i Stockholm är Vardaga Hemtjänst Östermalm ett utmärkt alternativ. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi tjänster utifrån dina behov och önskemål.
Exempel på tjänster är: städning, tvättning, handling, klädvård, matlagning, leverans av matlåda, promenader, ledsagning, hjälp med den personliga hygienen, sänggående och påklädnad. Tillsammans planerar vi hur och när insatserna ska utföras. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar hemma så länge som du önskar.
Tilläggstjänster
vardaga Hemtjänst Östermalm erbjuder också hushållsnära tjänster och tilläggstjänster med RUT-avdrag, även för dig som inte är hemtjänstkund. Dessa ingår dock inte i biståndsbeslutet utan beställs direkt av oss. Exempel på tilläggstjänster är: promenader och ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar.
Arbetssätt
Inom Vardaga Hemtjänst Östermalm tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.
Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån ditt biståndsbeslut.
Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du vill.
Personal
Verksamheten bedriver hemtjänstpå Östermalms sdf enligt SoL främst för äldre personer men även för yngre personer med funktionsnedsättning dygnet runt. Totalt har enheten ca 80 personer anställda varav 35 är tillsvidareanställda varav 66 procent har undersköterskeutbildning.
Verksamheten är indelad i två områden, delvis city och ett yttre område (Djurgården, Gärdet, Ropsten, Hjorthagen) och det är två gruppledare som ansvarar för varsin grupp. Verksamheten har en nattpatrull som förutom egna nattärenden utför natt och larmtjänster åt Östermalms stadsdelsförvaltning egna verksamheter. Verksamheten har en verksamhetschef.
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal
Mat
Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.
Kvalitet
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Kontakt
Söker du jobb?
Kolla in karriärsajten Go Care. Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.