Vardaga Hemtjänst Östermalm

Om oss


Vardaga Hemtjänst Östermalm fick höga betyg i stadens senaste kundenkät. Välkommen till oss så hjälper vi dig med allt ifrån hushållsnära tjänster till personlig omvårdad.

Att utgå från det friska

Ledorden för att ge god vård och omsorg inom Vardaga är att "utgå från det friska". Trots att man drabbats av en sjukdom så vill vi inom Vardaga ändå utgå från det friska och hitta saker som man fortfarande kan göra och glädjas åt i livet. Det är vår drivkraft.

Vad kan vi erbjuda dig?

Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • inköp
  • post och bankärenden
  • matlagning
  • leverans av matlåda
  • ledsagning
  • personlig omvårdnad
  • med mera

Bekanta ansikten

Vår enhet är liten och vi prioriterar att du får besök av personer som du känner igen. Vi vill att du ska få den hjälp du är van vid och känna dig nöjd. Vi har lång erfarenhet av hemtjänst och en mycket kompetent personalgrupp som finns på plats dygnet runt, året runt.

Hushållsnära tjänster - RUT

Vi kan också erbjuda så kallade hushållsnära tjänster. Du behöver inte vara hemtjänstkund för att köpa dessa tjänster. Exempel på sysslor vi utför:
  • städning
  • tvätt
  • ledsagning
  • inköp
  • sällskap vid storhelger
  • förberedelser under/efter bjudning
  • med mera
Har du andra önskemål är du välkommen att kontakta oss.

Organisation
Organisationsform
Företag
Verksamhetens storlek (antal kunder)
150-199 på Östermalm
Inriktning

Tjänster

För dig som behöver hjälp i hemmet och bor på Östermalm i Stockholm är Vardaga Hemtjänst Östermalm ett utmärkt alternativ. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi tjänster utifrån dina behov och önskemål.

Exempel på tjänster är: städning, tvättning, handling, klädvård, matlagning, leverans av matlåda, promenader, ledsagning, hjälp med den personliga hygienen, sänggående och påklädnad. Tillsammans planerar vi hur och när insatserna ska utföras. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar hemma så länge som du önskar.


Tilläggstjänster
vardaga Hemtjänst Östermalm erbjuder också hushållsnära tjänster och tilläggstjänster med RUT-avdrag, även för dig som inte är hemtjänstkund. Dessa ingår dock inte i biståndsbeslutet utan beställs direkt av oss. Exempel på tilläggstjänster är: promenader och ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar.

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontinuitet

Inom Vardaga Hemtjänst Östermalm tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.

Kontaktperson

Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån ditt biståndsbeslut.

Genomförandeplan

Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du vill.

Personal

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.

Leverantör
Vardaga Hemtjänst Östermalm försöker i möjligaste mån tillgodose ditt önskemål om mat från närliggande valfri restaurang.

Kvalitet

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Irina Potapoff-Timoniemi, verksamhetschef
Gatuadress
Skeppargatan 48 nb
Postnummer
114 58
Postort
Stockholm

Söker du jobb?

Kolla in karriärsajten . Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.

 

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.