Vardaga Hemtjänst Södermalm

Vardaga Hemtjänst Södermalm

Borgmästargatan 13, Stockholm

Verksam i
Södermalm
Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Tilläggstjänster
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss

Vardaga Hemtjänst Södermalm
Hos oss arbetar kompetent och erfaren personal som hjälper dig på det vis du önskar i ditt hem. För att du ska få hjälp av så få människor som möjligt använder vi inga underleverantörer, utan utför alla dina insatser själva.

Demensteam och nattpatrull
Inom Vardaga Hemtjänst Södermalm har vi specialiserade hemtjänstteam med demensinriktning som hjälper dig med demenssjukdom. Våra demensteam har bred erfarenhet och har bland annat blivit utvalda att medverka i ett forskningssamarbete med Karolinska Institutet. Vi har också egen nattpatrull och våra hemtjänstteam är bemannade med mycket kompetent personal som finns på plats dygnet runt, året runt.

Våra team
Inom Vardaga Hemtjänst Södermalm finns fem team;
- Team Högalid- Hornsbruksgatan 3A.
- Team Katarina- Eriksdal- Tideliusgatan 7-9. 
- Team Maria- Gamla stan- Timmermansgatan 27. 
- Team Sofia- Borgmästargatan 13. 
- Team Tanto- Rosenlundsgatan 44 A.

Organisation
Organisationsform
Företag
Verksamhetens storlek (antal kunder)
500-999 kunder på Södermalm
Inriktning

Tjänster

För dig som behöver hjälp i hemmet och bor på Söder i Stockholm är Vardaga Hemtjänst Södermalm ett utmärkt val. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi tjänster utifrån dina behov och önskemål.

Exempel på tjänster är: städning, tvättning, handling, klädvård, matlagning, leverans av matlåda, promenader, ledsagning, hjälp med den personliga hygienen, sänggående och påklädnad. Tillsammans planerar vi hur och när insatserna ska utföras. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar i ditt eget hem så länge du önskar.


Tilläggstjänster
Vardaga Hemtjänst Södermalm erbjuder hushållsnära tjänster och tilläggstjänster. Dessa ingår inte i biståndsbeslutet utan beställs direkt av oss. Exempel på tilläggstjänster är: promenader och ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar.

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontinuitet

Inom Vardaga Hemtjänst tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.

Kontaktperson

Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån kommunens beslut.

Genomförandeplan

Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du vill.

Personal

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Vi behöver mat och dryck behöver för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet. Maten ska vara god och anpassad för dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter.

Leverantör
Vardaga Hemtjänst Södermalm försöker i möjligaste mån tillgodose ditt önskemål om mat från närliggande valfri restaurang.

Kvalitet

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Marianee Jansson, verksamhetschef
Gatuadress
Borgmästargatan 13
Postnummer
116 29
Postort
Stockholm
Vill du bli kund hos oss?

Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälp dig. Om du vill välja oss som hemtjänstleverantör så behöver du ett biståndsbeslut från din kommun. Detta ansöker du om hos en biståndshandläggare på kommunen.

Söker du jobb?

Kolla in karriärsajten . Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.

 

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.