Vardaga Hemtjänst Vantör
Göksholmsbacken 23, Bandhagen
Om oss
Vi på Vardaga Hemtjänst Vantör vill ge dig en hjälpande hand med allt i det dagliga praktiska, från städning till personlig omvårdnad.
För oss är det viktigt att du känner dig trygg och respekterad. Du får en kontaktperson som du och dina närstående kan vända er till vid frågor och synpunkter. Kontaktpersonen lägger tillsammans med dig upp de dagliga rutinerna så att de anpassas efter dina behov och önskemål.
Tjänster
Hemtjänst
Vi finns till för dig och arbetar för att underlätta och stötta dig i din vardag. Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig; tvätt, städnining, inköp, post-och bankärenden, matlagning, leverans av matlåda, ledsagning och personlig omvårdnad
Tilläggstjänster
Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster även fast du inte är hemtjänstkund hos oss. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer hur ofta du vill ha hjälp och med vad, som till exempel; städning, fönsterputs och inköp.
Dessa servicetjänster köper du direkt av oss och som privatperson kan du utnyttja RUT-avdraget.
Arbetssätt
Inom Vardaga Hemtjänst tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.
Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån kommunens beslut. Om du önskar kan din kontaktman ha kontinuerlig kontakt med närstående.
Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du önskar.
Personal
Vårt team är bemannat dygnet runt årets alla dagar.
Demensteam
Vi arbetar med att utveckla omsorgen för personer med demensdiagnos med syfte att möjliggöra för den äldre att bo kvar hemma i den egna bostaden. Enhetens demensteam har spetskompetens inom demens och har kunskap om den senaste forskningen inom demensvård.
Mat
I enlighet med biståndsbeslutet antingen lagar vi mat i ditt hem eller levererar mat till dig. Vi samarbetar med en restaurang som till ett lågt pris levererar matlådor alla dagar i veckan. Du kan välja mellan 3- 5 rätter varje dag.
Kvalitet
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Kontakt
Söker du jobb?
Kolla in karriärsajten Go Care. Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.