Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Nära kontakt med dina kära
      • Minska risken för halkolyckor
      • Så gör du ditt hem mer brandsäkert
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
        • Hjälpmedel på äldreboende
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • AB Vårdstyrkans Hemtjänst - Täby
    AB Vårdstyrkans Hemtjänst - Täby
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

AB Vårdstyrkans Hemtjänst - Täby

Täby

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.

  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Vårdstyrkans Hemtjänst erbjuder hemtjänst som beviljats från kommunen genom en biståndshandläggare och hushållsnära tjänster som du själv beställer direkt av oss. Hemtjänsten kan vara allt från personlig omsorg, tvätt, handling och hjälp med ledsagning.

Det viktigaste för oss är att du ska kunna leva och vara på det sätt som du brukar i största möjliga utsträckning. Vi anpassar våra insatser efter dina personliga behov och önskemål.

Som kund i vår hemtjänst kan vi hjälpa dig med goda matlådor som levereras direkt hem till dig från en leverantör vi har bra samarbete med. Lådorna levereras till oss och sedan kommer personalen hem med den till dig.
 

Organisation

AB Vårdstyrkan i Stockholm

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Ca 250 kunder i Täby

Tjänster

Hemtjänst
Vårdstyrkan erbjuder dig hemtjänst utifrån beslut från kommunen. Vi har till stor del utbildade undersköterskor som kommer hem till dig och hjälper till med personlig omsorg, städ, tvätt och inköp eller annan hjälp du behöver ha för att kunna leva ett bra liv hemma. 

 

Tilläggstjänster
Du kan köpa hushållsnära tjänster ifrån oss på Vårdstyrkan (Rut tjänster). Det kan vara städning, gräsklippning, ledsagning, transportera bort skräp eller annan hjälp du behöver. Vi kan erbjuda tilläggstjänster om du redan har städning t.ex som kommunen har beslutat men behöver lite extra hjälp som storstädning, lufta garderober eller frosta av frysen. 

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontinuitet

Vi eftersträvar att alltid hålla en hög kontinuitet i våra uppdrag till kunder.

Kontaktperson

Alla Vårdstyrkans vårdtagare har en namngiven kontaktperson i den fast anställda medarbetargruppen. Dialogen kring kontaktmannaskapets syfte hålls hela tiden levande då vi anser att detta är förutsättningen för att kunna möta de krav och förväntningar som ställs på kontaktpersonen.

Genomförandeplan

Det är kontaktmannen som ansvarar för att vården och omsorgen utförs enligt genomförandeplanen och som ska representera vårdtagaren och hjälpa till att framföra synpunkter och åsikter. Detta första möte är av största vikt då vi vill ha en öppen och förtroendefull relation mellan oss som vårdgivare och kund.

Personal

Vårdstyrkans hemtjänst har till stor det utbildade undersköterskor och vissa har utbildning inom palliativ vård, demens och kost/nutrition.

Vi samarbetar med kommunen och vårdcentralerna i kommunen. Det dagliga arbetet leds av en enhetschef och samordnare som planerar ut arbetet och oftast är den personen som du som kund kommer i kontakt med.  Verksamheten drivs övergripande av en verksamhetschef.

Språk
All personal talar, förstår och dokumenterar på god svenska. Vi har personal som har andra språk som modersmål och det kan vara till hjälp om kunden inte förstår svenska.

Kompetensutveckling

Våra medarbetare har demensutbildning och någon har även påbyggnadsutbildning i demens och omvårdnadsetik. Samtliga har utbildning Social dokumentation. I övrigt har vi på årsbasis utbildning i basala hygienrutiner, vanliga diagnoser, läkemedelshantering samt förflyttningsteknik.

Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Vi kan leverera goda matlådor från en restaurang som vi har gott samarbete med. Mat och måltiderna är viktiga för oss och vi lägger stor vikt på att kunna leverera god mat.
 

Kvalitet

Vårdstyrkan strävar ständigt efter att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Därför genomförs en enkätundersökning bland våra kunder vartannat år. Dina svar är viktiga i vårt kvalitetsarbete och dina svar kommer behandlas konfidentiellt. Självklart får du en återkoppling efter analyserat resultat av enkäten.

Vår verksamhetsidé bygger på att alla vårdtagare, kunder och deltagare skall erbjudas ett tryggt och värdigt omhändertagande och varm omsorg i omvårdnadens alla olika led.

Certifieringar

  • Vårdstyrkan restaurang på Allégården tog silver i Arla Guldko 2017
  • Vårt Demensteam är certifierat sedan 2015

Kvalitetsutvärderingar

Läs mer om att bedöma kvalitet

Kontakt

Organisation

AB Vårdstyrkan i Stockholm

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-792 53 00

E-post

jan.blomkvist@vardstyrkan.se
anne.gruvstad@vardstyrkan.se

Kontaktperson

Verksamhetschef: Jan Blomkvist, 08-732 24 87
Enhetschef: Anne Gruvstad, 08-732 24 85

Gatuadress

Gribbylundsvägen 9

Postnummer

187 62

Postort

Täby

Vill du bli kund hos oss?

Om du är intresserad av vår hemtjänst i Täby behöver du ett biståndsbeslut för att vi ska kunna hjälpa dig. Kontakta oss gärna så guidar vi dig rätt.

Är du intresserad av våra tilläggstjänster behöver du inte ta någon kontakt med kommunens biståndshandläggare alls, det räcker med att du kontaktar oss.

Vårdstyrkan på Facebook

AB Vårdstyrkans Hemtjänst - Täby

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

08-792 53 00

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate