Noga Omsorg AB

Tyresö

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Om oss

Noga Omsorg AB är ett lokalt företag som har avtal med Tyresö kommun att leverera hemtjänst till pensionärer och även till dig under 65 år som har behov av hemtjänst. Vi strävar efter att kunna erbjuda våra kunder hög kontinuitet. Väljer du oss som leverantör kommer vi att eftersträva att det är samma person dagtid som kommer hem till. Denna person blir även din kontaktperson. Det är en del i vårt arbete för att du ska känna trygghet med oss.

Vi tycker det är viktigt att våra medarbetare har rätt kompetens för det arbete som de utför hos dig. Därför genomgår de olika kurser för att höja sin kompetens inom områden som demens och näringslära. Självklart följer vi gällande lagar och förordningar men vi är även noga med att följa upp hur du upplever vårt arbete för dig. Vi är lyhörda för hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Noga Omsorg startades 2009 och har sedan 2014 erbjudit hemtjänst till invånarna i Tyresö kommun. För dig som bor i Tyresö kommun och är i behov av hemtjänst har du möjlighet att själv välja vem du vill ska utföra din hemtjänst. Att välja en privat utförare kostar inte mer än att välja det kommunala alternativet. Däremot måste du först ha blivit beviljad hemtjänst av kommunen. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta oss. Tryck på den blå knappen eller hitta kontaktuppgifter under fliken Kontakt här nedan.

Organisation

Noga Omsorg AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 70 - 80 kunder i Tyresö

Tjänster

Vi utför alla den omsorg och service som du fått beviljat i ditt biståndsbeslut från Tyresö kommun. Omsorgsinsatser innebär att vi tillgodoser dina fysiska, psykiska, andliga och sociala behov som bland annat omfattar: hjälp att äta, dricka, påklädnad, att förflytta dig, hjälp att sköta din personliga hygien, insatser att bryta isolering och insatser för att du ska känna trygghet och säkerhet. Exempel på service är städning, tvättning, inköp och fönsterputsning.  

Om dina förutsättningar förändras och du behöver mer eller mindre hjälp kan vi hjälpa dig att kontakta din biståndshandläggare.

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Arbetssätt

Vårt mål är att alla våra kunder ska känna sig trygga med oss. För att få trygghet krävs att våra kunder litar på personalen och att vi har en hög kontinuitet på personalen. Hög kontinuitet ger en ökad trygghet. Vårt arbetssätt har blivit väldigt omtyckt bland både personal och kunder. Alla våra kunder har en kundpärm hemma hos sig. I den skriver vi ner när vi besökt dig och vad vi gjort. Detta är en stor trygghet för våra kunder med demenssjukdom då både du som kund och dina anhörig kan se när vi besökt dig och vilka sysslor vi då utförde.

På kontoret för vi även en social journal där vi endast dokumenterar sådant som avviker i din vardag.

Kontinuitet

För att nå en hög kontinuitet har vi ett speciellt upplägg på våra arbetstider. Din kontaktperson arbetar måndag till fredag dagtid. Det innebär att en och samma person kommer till dig varje vardag, dagtid. Alla serviceinsatser utförs av din kontaktperson och all omsorg som ligger dagtid måndag till fredag.

Har du endast hjälp på dagtid vardagar behöver du inte träffa mer än en person, förutom vid semester, sjukdom m.m. På kvällarna har vi samma personer som kommer hem till dig. Vi försöker lägga schemat så att max tre personer ska arbeta på ett kvällsschema. Det innebär att du max har tre olika personer som kommer på kvällen. Helgpersonalen arbetar varannan helg. Det innebär att du har två olika personer som kommer på helgerna. Är det semester, någon är sjuk eller ledig så försöker vi tänka till när vi tar in en vikarie.

Personal

Vi är ett team bestående av 70- tal personer. Merparten av personalen är undersköterskor eller vårdbiträde som är under utbildning till undersköterska.  Vi samarbetar med alla övriga vårdenheter så som hemsjukvården, ASIH, distriktsköterskor, arbetsterapeut med flera.

Arbetet leds av verksamhetschefen med flerårig erfarenhet av äldrevård, akutvård samt arbete med beteendeförändring inom ätstörningar, utbildad undersköterska/akutvård med vidareutbildning inom personal/beteendevetenskap.  Samordnaren på företaget är utbildad undersköterska med vidareutbildning inom psykiatrin. VD för företaget är utbildad tandsköterska med vidareutbildning inom juridik.

Kompetensutveckling

Vår personal genomgår fortlöpande utbildningar inom bland annat områden som näringslära och all personal har genomgått Silviahemmets utbildning inom demens. Alla våra medarbetare som jobbat hos oss i ett år genomgår kompetensutvecklingen Kravmärk yrkesroll. Det är metoder och verktyg för att utveckla rätt kompetens för personer som jobbar med äldre inom vården.

Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Det krävs ett biståndsbeslut för att du ska få mat antingen lagad hemma hos dig eller få matlådor levererade. Du väljer själv vilket alternativ som passar dig bäst. Om du väljer att vi lagar mat hemma hos dig anpassar vi oss efter dina önskemål när det kommer till vilken mat du vill att vi lagar.

Om du däremot vill få matlådor levererade kommer de från en lokal restaurang i Tyresö kommun. Du kan alltid välja mellan tre olika rättar.

Kvalitet

En viktig del i vårt kvalitetsarbete är vår arbetsmetod som innebär att vi erbjuder våra kunder en hög kontinuitet men även den vidareutbildning som våra medarbetare genomgår. Det är grunden i vårt arbete och den kvalitet som vi strävar efter att kunna erbjuda dig.

I din kundpärm sitter det en blankett för synpunkter och klagomål. Den kan du använda om du har klagomål eller om det är något du vill förändra. Du kan även framföra dina synpunkter via telefon, mail, fax, brev eller personligt. Du kan be din kontaktperson ta med blanketten till kontoret. 

Kontoret ansvarar för att snarast behandla, svara samt följa upp ärendet. Du har ett svar senast 14 dagar efter att ärendet kommit oss till känna. Du kommer då få veta vilken åtgärd vi kommer ta och sedan följs den upp.

Tycker du att du har blivit utsatt för en felaktig- eller kränkande behandling av personalen på Noga Omsorg kan du kontakta någon av dessa:

-Verksamhetsansvarig på Noga Omsorg på telefon 08-500 658 44. 
-Din kontaktperson.
-Din biståndshandläggare på kommunen.

Certifieringar

Vi är Silviahemscertifierade

Kontakt

Organisation

Noga Omsorg AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 500 658 42

Kontaktperson

Jenny Wiklund

Gatuadress

Granängsringen 42

Postnummer

135 44

Postort

Tyresö

Vill du bli kund hos oss?

Om du vill bli kund hos oss ska du kontakta din biståndshandläggare på Tyresö kommun och tala om att du vill ha oss som din hemtjänstutförare.

Har du funderingar eller frågor angående hemtjänst, kundval eller något annat som rör vår verksamhet är du välkommen att höra av dig till oss via telefon eller mail. Om du vill faxa till oss är numret 08-777 88 88.

Du kan även kontakta oss via vårt kontaktformulär genom att klicka här.

Söker du jobb?

Vi tar gärna emot spontanansökningar. Skicka ett presonlig brev och CV till info@nogaomsorg.se så hör vi av oss när vi söker personal. 

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 500 658 42

Translate

Tyck till