Tisa vård och omsorg AB
Om oss
Tisa Vård och Omsorg erbjuder våra kunder en individanpassad omvårdnad med kontinuitet och trygghet för en hög livskvalitet.
Värdegrund
Tisa Vård Och Omsorgs värdegrund präglas av respekt för den unika individen i mötet mellan vårdpersonal och kund. Vår individanpassade omvårdnad möjliggör trygghet, medbestämmande och integritet för kunden. Två andra nyckelbegrepp som genomsyrar vår verksamhet är kontinuitet och ett empatiskt förhållningssätt.
Tjänster
Hemtjänst
Vi erbjuder dig de tjänster som du beviljata utifrån ditt biståndsbeslut från Vaxholms stad. Om du ännu inte fått ett biståndsbeslut, då kan du kontakta oss så hjälper vi dig igenom processen. Det tjänster som kan ingå i din hemtjänst är till exempel: matdistribution, trygghetsringning, städ, tvätt, inköp, hjälp med den personliga hygienen, omvårdnad, mathållning, avlösare, ledsagning och promenader.
Vi leverar hemtjänst 07:00 - 22:00 årets alla dagar.
Tilläggstjänster
Vi erbjuder även tilläggstjänster med rutavdrag. Det är innebär att du kan ta hjälp av oss med extra städning och tvätt, strykning, gräsklippning, snöskottning och avlastning, rastning av hund, sällskap på en promenad eller över en kopp kaffe. Kontakta oss så berättar vi mer.
Arbetssätt
Personcentrerad omvårdnad
Du är en unik individ med en unik livshistoria. Du har dina specifika sociala, psykiska och fysiska behov. Vi definierar dig inte utifrån dina funktionshinder, begränsningar eller diagnos utan utgår från en helhetssyn på dig som människa. Vi kommer därför se till att det är dina personliga behov och önskemål som formar din vård.
Empatiskt förhållningssätt
Förmåga att kunna leva sig in i en annan människas känslor och situation är en nödvändighet för att vi som vårdpersonal ska kunna ge dig den hjälp och stöd som du behöver. Empati bidrar till en personlig vård med värme.
Kontinuitet för oss innebär att samma personalgrupp kommer att komma hem till dig på vardagar, kvällar och helger. Fasta rutiner som ser till att du kommer att få dina insatser vid samma tidpunkt och på samma sätt varje gång.
Alla kunder har en kontaktperson vars uppgift är att se till att dina individuella behov som kund tillgodoses. Din kontaktperson organisera din vård och omsorg samt informera övriga personal som arbetar med dig om din situation. Syftet med kontaktmannaskap är att skapa möjligheter för personalen att arbeta så att du som kund får en personcentrerad omvårdnad och upplever kontinuitet och trygghet. 8br]
Kontaktpersonen ska genom regelbundna kontakter med dig och eventuella anhöriga skaffa sig goda kunskaper om ditt vardagsliv och behov av personlig omsorg och serviceinsatser. Kontaktpersonen ska i så stor utsträckning som möjligt utföra dina beviljade insatser.
Genomförandeplanen skapas tillsamman med dig som kund och beskriver hur och när beviljade insatser ska utföras. Syftet är att säkra att din hemtjänst utförs efter dina behov och önskemål.
Personal
En god och trygg omvårdnad fordrar engagerad personal och ledning med både kunskap och erfarenhet. Inom Tisa vård och omsorg strävar vi alltid efter att uppnå en hög utbildningsnivå inom företaget samt specialisering vid behov.
Vår personal består av övervägande undersköterskor eller vårdbiträde med fler års erfarenheter. Ledningsteamet är byggt av läkare och socionomer som har långt erfarenhet av äldreomsorg. Våra undersköterskor är specialutbildade inom äldreomsorg.
Språk
All personal kan svenska, i både tal och skrift.
Mat
Om du beviljats matleverans i ditt biståndsbeslut så levererar vi matlådor till dig som du önskar. Vi levererar matlådan Alexanders kök som är kommunalval eller annan restaurang som ligger i Vaxholms kommun som du önskar.
Alexanders kök
Maten som lagas i Alexanders kök är uppskattat och håller god kvalité, den är näringsberäknad för att följa riktlinjerna för mat och nutrition. Dagens meny består av två olika rätter som du kan välja i mellan, anpassade rätter erbjuds också. Köket erbjuder efterrätt till storhelger. Observerar att maten levereras kallt men du kan få hjälp av oss med att värma och servera den.
Vi lagar mat hos dig
Du kan även söka matlagningstjänster, då kommer vi hem till dig och laga din mål. Vi kan hjälpa dig att kontakta biståndsenheten för att söka insatsen.
Kvalitet
Vi arbetar ständigt med kvalitésledningssystem och egenkontroll.
Du lär oss att bli bättre varje dag
Vi på Tisa vård och omsorg värdesätter och uppskattar alla dina synpunkter och klagomål. Du som kund har all rätt att komma med synpunkter som vi hanterar och åtgärder så fort du informerar oss.
Dina synpunkter och klagomål åtgärdas och dokumenteras, din biståndshandläggare kommer att ta del av dina synpunkter och våra åtgärder.
Din integritet är viktigt för oss
Vi jobbar med rättssäkert. All personal ta del av GDPR lagen, tystnadsplikt, rutiner för Lex Sarah och avvikelserapportering. Vår kommunikation sker genom vårt eget system som ingen utomstående har tillgång till.
Alla medarbetare har ID-brickor och presenteras under första hembesöket.
Kontakt
Om du är intresserad av att välja oss som utförare vi hjälper dig genom processen. Vi bryr oss och levererar den lilla extra tjänsten med en guldstjärna i kanten.
Vi hänvisar till alla arbetssökande att skicka in sin CV via webbplatsen.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.