Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
      • Hjälpmedel på äldreboende
      • Brandsäkra köptips
      • Halksäkra köptips
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • Vaxholms stads hemtjänst
    Vaxholms stads hemtjänst
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Vaxholms stads hemtjänst

Vaxholm

Verksam i

Hela Vaxholm stad

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Vaxholms stad hemtjänst är en kommunal hemtjänst med lång erfarenhet. Vi har stor lokal kännedom och förankring. Vilket många av våra kunder upplever som en stor trygghet. Många av våra anställda bor själva i kommunen och det är inte ovanligt att vi och våra kunder har gemensamma bekanta.

Vi tillgodoser dina behov på ett tryggt och säkert sätt utifrån dina biståndsbeviljade insatser inom områden som omsorg, servicetjänster, matdistribution, trygghetstelefon och nattpatrull. Vi har en nära och kontinuerlig dialog med dig som kund och även dina närstående om du så önskar. Vi månar om din integritet och ditt självbestämmande och vill gärna vara ett stöd för dig i din vardag och din närmiljö. Vårt mål är att bibehålla och gärna öka vårt redan höga nöjd-kund-index.

Sedan 2019 är vår hemtjänst Stjärnmärkt, vilket innebär att vår personal gått en utbildning inom demenssjukdomar via Svenskt Demenscentrum. 

Du kan välja oss som hemtjänstutförare oavsett var i kommunen du bor, detta gäller även dig som bor på en ö.

Telefon- och besökstider
Måndag – fredag är telefonen till hemtjänstens kontor öppen mellan kl. 07.00 – 16.00, lunchstängt kl. 12.00-13.00. Telefonnumret är 08-522 426 44. 

Vi tar även emot besök på kontoret, måndag - fredag mellan kl. 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Hör gärna av dig innan ditt besök!

Organisation

Vaxholms stad

Inriktning

Demens, Psykisk funktionsnedsättning

Tjänster

Vi erbjuder dig de tjänster som du blivit beviljad utifrån ditt beståndsbeslut från Vaxholms stad. Om du ännu inte fått ett biståndsbeslut kan du läsa mer om processen genom att klicka här.

Exempel på tjänster vi kan hjälpa dig med är: matdistribution, trygghetslarm, städ, tvätt, inköp, nattillsyn, hjälp med den personliga hygienen, ledsagning/promenader, besök då och då för att se att du mår bra och omsorgsinsatser vid livets slutskede.

För de personer som blivit beviljad hjälp nattetid, fått trygghetstelefon eller beviljad matdistribution är det vi som utför dessa tjänster eftersom de inte ingår i kundvalssystemet i Vaxholms stad.

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Arbetssätt

Vi tänker på miljön därför använder vi cyklar och elbilar. 

Kontinuitet

Vi vill kunna erbjuda en hög kontinuitet. Därför är personalen indelade att jobba inom olika geografiska områden så du träffar samma personer. Självklart respekterar vi dina specifika önskemål om vem eller vilka som du vill ska besöka dig i möjligaste mån.

Kontaktperson

Som kund hos oss blir du tilldelad ditt eget kontaktteam. Tillsammans skriver ni en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd baserat på de tjänster som du fått beviljat i ditt biståndsbeslut. Det är även ditt kontaktteam som bland annat håller kontakten med dina anhöriga, sjukvården och arbetsterapeut.

Dokumentation

Vi följer rådande lagstiftning om vad som ska dokumenteras som sådant som avviker från det planerade hjälpinsatserna.

Personal

Vår personal består till omkring 90 procent av utbildade undersköterskor. Vi blev av Stockholms län blev utsedda till den hemtjänsten i länet som har högst antal utbildade vårdbiträden inom demensvård. Något som vi är mycket stolta över. Vi har också tillgång till en Silviasyster som har en specialutbildning inom demens. Alla som arbetar hos oss är vidareutbildade inom demensvård och omsorg. Vi har även anhörigkonsulenter som kan hjälpa till vid behov.

Sedan 2019 är vår hemtjänst Stjärnmärkt, vilket innebär att vår personal gått en utbildning inom demenssjukdomar via Svenskt Demenscentrum. Syftet med utbildningen är att ge personalen kunskap och verktyg för att kunna utveckla det personcentrerade arbetet.

Vi har ett nära samarbete med psykiatrin och vi har även undersköterskor som har en specialutbildning inom området.

Vi har också lång erfarenhet av palliativ vård i hemmet, vård i livets slutskede.

Alla våra medarbetare talar och förstår svenska väl. Många är dessutom flerspråkiga, kommer från olika bakgrunder och har kunskap om och erfarenhet av andra kulturer vilket vi ser som en stor tillgång och styrka!

Kompetensutveckling

Personalen genomgår ständigt flera vidareutbildningar.

Språk

Svenska, Arabiska, Engelska, Finska, Franska, Litauiska, Persiska, Ryska, Serbiska, Spanska, Thai, Tyska

Kollektivavtal

Personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Beroende på vad du fått beviljat i ditt biståndsbeslut kan du antingen få mat levererad eller att vi kommer hem till dig och lagar något enklare.

Om du får maten levererad till dig kommer den från Eatery AB. Maten lagas från grunden och är miljösmart. Du kan alltid välja mellan tre rätter, kött, fisk och vego. Vid alla storhelger ingår efterrätt. Maten lagas kvällen innan den når dig. Om du vill kan vi hjälpa dig att värma den. Maten håller väldigt god kvalitet, är näringsberäknad och uppskattad av våra kunder. Om du har särskilda behov eller allergier så anpassas rätterna till detta.

Leverantör

Eatery AB

Kvalitet

I Vaxholm stad har vi ett utarbetat kvalitetsledningssystem som vi även på Vaxholms stads hemtjänst följer. Alla synpunkter och klagomål dokumenteras och diarieförs. De noteras, registreras och självklart tar vi lärdom för att det inte ska upprepas igen.

Vi jobbar strukturerat och rättssäkert. All kommunikation sker genom vårt egna system som ingen annan utifrån har tillgång till. Sekretess är viktigt för oss.

Alla medarbetare har ID-brickor så att du vet vilka som kommer hem till dig och givetvis har de även tystnadsplikt.

Kontakt

Organisation

Vaxholms stad

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-522 426 44

E-post

marie.sagrelius@vaxholm.se

Kontaktperson

Marie Sagrelius, enhetschef
Ulf Plath, samordnare
Sofia Cichini, samordnare
Erika Kull Pettersson, bitr. enhetschef

Gatuadress

Kapellgatan 2

Postort

Vaxholm

Vill du bli kund hos oss?

För att bli kund hos oss ska du kontakta biståndshandläggaren på Vaxholms stad. Om du har andra frågor om oss är du välkommen att kontakta via kontaktuppgifterna ovan. Du kan även ringa vår samordnare på 08-522 42 644.

Vaxholms stads hemtjänst

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

08-522 426 44

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate