Om oss

Välkommen till Bastuplan, ett trivsamt vårdboende beläget i centrala Linköping. Verksamheten omgärdas av en lugn och vacker stadsmiljö med promenadavstånd till rogivande Trädgårdsföreningen. I direkt anslutning finns affärer, apotek, caféer, restauranger och goda kommunikationsförbindelser.

Norlandia är på uppdrag av Linköpings kommun ansvarig för driften av verksamheten. 

Organisation
Organisation form
Företag
Driftsform
Entreprenad

Boendet

Allmän beskrivning

Bastuplan erbjuder 21 lägenheter fördelade på tre våningsplan, varav ett plan med inriktning för personer med demenssjukdom. Varje våning har kök, matsal/vardagsrum och en balkong. I våra gemensamhetsutrymmen umgås vi, intar måltider och genomför aktiviteter. I vår utemiljö erbjuder vi utevistelse och utomhusaktiviteter.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
21
Avdelningar
3 våningar

Aktiviteter

På Bastuplan anordnar vi regelbundet aktiviteter och kulturella evenemang. Vår målsättning är att skapa en aktiv, social och meningsfull tillvaro med utevistelse, promenader, gymnastik, bingo och högläsning för att nämna några exempel.

Varje vecka presenterar våra fritidsombud ett veckoprogram baserat på de boendes önskemål. Programmet redogör även för årets fester och högtider samt besök av lokala föreningar och intresseorganisationer.

Norlandia aktiviteter

Mat & Dryck

Mat och måltider är en av höjdpunkterna under dagen. Vi förbereder måltiderna i våra kök och inför servering skapar omsorgspersonalen en lugn, trivsam och harmonisk måltidsmiljö.

Huvud- och mellanmålen serveras i varje vånings gemensamma matsal och för de boende som önskar äta i sin lägenhet kommer vi in med måltiden. Våra matintresserade boende får givetvis delta när vi bakar och förbereder måltiderna.

Vi tillämpar pedagogisk måltid vilket innebär att personalen deltar under måltiderna för att skapa en social och harmonisk atmosfär. Under helgerna sätter vi guldkant på tillvaron för att förhöja stämningen, och naturligtvis firar vi årets högtider och traditioner med traditionsenlig mat och dryck.

Norlandia måltid

Vård & Omsorg

Vi erbjuder en trygg, säker och individanpassad vård och omsorg dygnet runt. Teamet kring den äldre med kontaktman, sjuksköterska och rehab-personal säkerställer den äldres behov av vård och omsorg.

Våra kontaktmän arbetar för att de boende ska trivas, och säkerställer att all omsorg utförs enligt den äldres behov och önskemål.

Rehabinsatser
Vi tjänsteköper rehabinsatser genom Hammarlyck Rehab Team. För mer information och kontaktuppgifter till rehabpersonalen klicka här

Personal

Under ledning av verksamhetschef arbetar omsorgspersonal och sjuksköterskor med tillgång till rehab-personal, med vård och omsorg till våra boende.

 

Norlandia personal

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Kvalitet

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom: 
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Certifieringar

Vårt digitala kvalitetsledningssystem TQM är certifierat enligt ISO 9001 kvalitet

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Natasa Brstina, verksamhetschef
Gatuadress
Klostergatan 39
Postnummer
582 23
Postort
Linköping
Vill du bli kund hos oss?

Du är alltid välkommen att höra av dig i både stort som smått. Det går också bra att besöka oss. Biståndsbeslut från kommunen behövs för att få plats, vänd dig till din kommun för att få reda på hur du går tillväga.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Bastuplan

Linköpings kommun

Har du frågor?

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.