Granparken

Om oss

Välkommen till Granparken, ett äldreboende centralt beläget i Norrtälje. Hos oss bor du i en härlig skärgårdsmiljö med närhet till havet, grönområden samt Norrtäljes affärer, restauranger, caféer, bibliotek samt övriga serviceinrättningar.

Norlandia är på uppdrag av Norrtälje kommun ansvarig för driften av verksamheten.

Organisation
Organisationsform
Företag
Driftsform
Entreprenad

Boendet

Allmän beskrivning

Verksamheten består av 48 lägenheter fördelat på sex enheter varav en enhet är avsedd för personer med en demenssjukdom. Varje enhet har gemensamma utrymmen såsom kök, matsal, balkonger samt ett stort allrum där vi umgås, intar måltider, ser på TV eller dricker en kopp kaffe. I vår gemensamma trädgård anordnar vi under vår- och sommarmånaderna uteaktiviteter, fester och grillkvällar.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
48
Avdelningar
Sex enheter, varav en enhet är avsedd för personer med en demenssjukdom

Aktiviteter

På Granparken anordnar vi aktiviteter och kulturella evenemang varje dag. Vår målsättning är att skapa en aktiv, social och meningsfull tillvaro där dina förutsättningar, behov och önskemål är vägledande.

Vår kultur- och aktivitetsansvariga medarbetare presenterar varje vecka ett gemensamt kultur- och aktivitetsprogram som även omfattar besök av lokala föreningar. Utflykter, filmvisningar, promenader, gymnastik, vinprovningar, fester, dans, musikkvällar är endast ett axplock av aktiviteter vi anordnar.

Utöver de gemensamma aktiviteterna har du varje vecka egen tid med din kontaktperson för individuella aktiviteter.

Norlandia aktiviteter

Mat & Dryck

Mat och måltider är en av höjdpunkterna under dagen. Vi förbereder alla måltider i enhetens gemensamma kök och inför servering skapar vi tillsammans en trivsam och lugn måltidsmiljö. Våra medarbetare sitter naturligtvis med runt matbordet vilket bidrar till en social atmosfär.

För de som önskar äta i sin lägenhet serverar vi måltiden på en måltidsbricka. Under helger och högtider sätter vi guldkant på måltiderna med finporslin och vin till maten för de som önskar.

Norlandia måltid

Var lagas maten?
Dafgård och Servera

Vård & Omsorg

Din kontaktperson ansvarar för att din tillvaro på Granparken utformas i enlighet med dina behov och önskemål. Genom att skapa en god relation med dig och dina närstående hjälper kontaktpersonen dig med alla tänkbara sysslor och aktiviteter.

Din omvårdnadsansvariga sjuksköterska ansvarar för att genomföra vårdinsatser på ett tryggt, professionellt och ansvarsfullt sätt.

Personal

Under ledning av verksamhetschef arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast, läkare och en kultur- och aktivitetsansvarig medarbetare med vård och omsorg till dig som boende.

Norlandia personal

Kompetensutveckling

 

Vår personal genomgår vissa återkommande utbildningar inom hygien, hjärt- och lungräddning, ergonomi och brand.

Vi har även medarbetarsamtal då vi går igenom vara anställds behov av kompetenshöjande utbildning. Vi försöker hela tiden se till att våra medarbetare har uppdaterade kunskaper.

Språk
Arabiska
Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Kvalitet

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom:
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Certifieringar

Vårt digitala kvalitetsledningssystem TQM är certifierat enligt ISO 9001

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Anette Törnberg, verksamhetschef
Gatuadress
Granliden 1
Postnummer
761 40
Postort
Norrtälje
Vill du bli kund hos oss?

För att få en boendeplats på Granparken krävs ett biståndsbeslut från Norrtälje kommun. För mer information om hur du ansöker om en plats, vänligen kontakta kommunens biståndshandläggare på telefonnummer 0176-710 00.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Granparken

Norrtälje kommun

Har du frågor?

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.