Birger Jarl

Birger Jarlsgatan 91, Norrmalm, Stockholm Karta

Typ av plats

Demens, Omvårdnad

Om oss

Kavat Vård Birger Jarl är ett äldreboende på Norrmalm i Stockholm med hotellkänsla. Här njuter du av mat, dryck och aktiviteter/underhållning på vår takvåning.

Mitt i city hittar du Birger Jarl; ett äldreboende med hotellkänsla. Boendet vänder sig till dig med höga krav på service, bemötande och som vill ha det där ”lilla extra”. Vi har vackra lokaler, fina balkonger och en härlig takvåning för aktiviteter och underhållning med en balkong där du kan titta ut över staden.

Vi säger aldrig nej och kan med tilläggstjänster tillhandahålla det som inte ingår i vårt offentliga uppdrag.

Se vår film om hur det är att bo på Birger Jarl

Inriktning/Profil

Hotellkoncept

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Stockholms län, Solna kommun, Lidingö kommun, Sigtuna kommun

Boendet

Vi erbjuder nu kostnadsfritt hjälp med flytten! 

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

54

Avdelningar

6

Lägenheterna

30 kvadratmeter

På boendet

Gratis gäst-wi-fi

Hyra

10 112 - 12 063 kr/mån

Aktiviteter

De gemensamma aktiviteter som just nu är populära hos oss är bingo, sittgymnastik, café med tema, filmvisningar och spela spel. Vi nyttjar gärna vår fina gemensamma våning höst upp i huset med balkong för  musikframträdanden, föreläsningar och frågesport.

På din egentid med din kontaktman kan du som exempel få handmassage, lösa korsord eller nyttja vårt centrala läge och besöka ett konditori. Vi bjuder på deltagande i studiecirklar.

Läs mer om våra aktiviteter här.

Mat & Dryck

Vi lägger stor vikt vid måltiderna på Birger Jarl. I och med vårt hotellkoncept erbjuder vi fina måltider och room- service för den som önskar. Dagen startar med en härlig frukostbuffé i matsalen. Vi bereder förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till fikastunden. Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint.

Helgen inleds med en fredagsdrink och fortsätter med extra fina måltider. Ofta fikar vi på våra stora balkonger.

Läs mer om mat och måltider här.


Var lagas maten?

Svea Cater

Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.

Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm.

Läs mer om våra medarbetare här.


Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kvalitetsregister

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 – 580 047 15

Kontaktperson

Rickard Säll, tf. verksamhetschef

Gatuadress

Birger Jarlsgatan 91

Postnummer

113 56

Postort

Stockholm

Vill du bo här?

Du behöver ett biståndsbeslut där du beviljats plats på särskilt boende. Kontakta biståndshandläggare i din kommun eller stadsdel.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 – 580 047 15

Translate

Tyck till