Om oss

Välkommen till Daggrosen, ett trivsamt äldreboende beläget vid Önsta centrum i Västerås. I närområdet finns apotek, familjeläkarmottagning, bibliotek, jourbutik, frisör och lokaltrafik.

Norlandia är på uppdrag av Västerås stad ansvariga för driften av verksamheten. 

Organisation
Organisation form
Företag
Driftsform
Entreprenad

Boendet

Daggrosen erbjuder 36 lägenheter fördelade på tre våningsplan. Två av avdelningarna vänder sig till personer med demenssjukdom. Varje avdelning har ett kök med matplats och ett vardagsrum. Till varje avdelning finns uteplats eller balkong.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
36

Aktiviteter

Vår målsättning är att de som bor på Daggrosen ska uppleva en meningsfull dag och känna livskvalitet. På boendet genomförs aktiviteter både enskilt och i grupp. Varje vecka presenteras ett veckoprogram som är anpassat utifrån de äldres behov och önskemål. I programmet framgår även årets fester, firande av högtider eller besök av lokala föreningar.

Mat & Dryck

Mat och måltider är en av höjdpunkterna under dagen. Huvud- och mellanmålen serveras gemensamt på varje avdelning. Den som är matintresserad får mer än gärna delta vid förberedelserna inför måltiderna. Vi strävar efter att de livsmedel vi köper in så långt som möjligt är ekologiska och närproducerade.

För att göra skillnad på vardag och helg, serverar vi alltid något extra gott till helgen. Vi firar även årets högtider, traditioner och födelsedagar med traditionsenlig mat och dryck.

Vård & Omsorg

Din kontaktperson ansvarar för att din tillvaro utformas i enlighet med dina behov och önskemål. Genom att skapa en god relation med dig och dina närstående hjälper kontaktpersonen dig med alla tänkbara sysslor och aktiviteter. Din omvårdnadsansvariga sjuksköterska ansvarar för att genomföra vårdinsatser på ett tryggt, professionellt och ansvarsfullt sätt.

Personal

Under ledning av verksamhetschef arbetar omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut med vård och omsorg till dig som boende. 

Språk
Svenska
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Kvalitet

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom: 
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Certifieringar

Vårt digitala kvalitetsledningssystem TQM är certifierat enligt ISO 9001

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Anna Forsström, verksamhetschef
Gatuadress

Daggrosgatan 1

Postnummer
721 87
Postort

Västerås

Vill du bli kund hos oss?
För att få en boendeplats på Daggrosen krävs ett biståndsbeslut från Västerås stad. För mer information om hur du ansöker om en plats, vänligen kontakta biståndshandläggare på tel-nummer 021-39 27 25.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Daggrosen

Västerås kommun

Har du frågor?

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.