Trygga Hjälpen

Hudiksvall

Verksam i

Centrala Hudiksvall där postnummer börjar på 824, Iggesund, Njutånger och Enånger

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Om oss

Vi på Trygga Hjälpen kan erbjuda dig:
• Små professionella personalteam
• Två särskilt utsedda i personalen som ansvarar för kontakten med dig och att du är delaktig i planeringen av de insatser du har behov av
• En kvalitativ omvårdnad, social samvaro och service
• Personal som har ett genuint intresse för äldreomsorg och hög serviceanda
• Tilläggstjänster med RUT-avdrag
• En verksamhet som för alla, både kunder och personal, genomsyras av trygghet, värme, omtanke, hög kontinuitet och glädje

För insatser som du har beviljats från Hudiksvalls kommuns handläggarenhet fakturerar kommunen dig. Det är samma kostnad om du har oss på Trygga Hjälpen som din utförare eller det kommunala allternativet.


Verksamhetens storlek (antal kunder)

300 - 400

Tjänster

Hemtjänst
Vi på Trygga Hjälpen hjälper dig med alla de hemtjänstinsatser du beviljats i ditt beslut från kommunen. Hemtjänst kan vara serviceinsatser som städning, tvätt och inköp. Hemtjänst kan även vara omvårdnadsinsatser som hjälp med att äta, dricka, klä sig, sköta sin hygien och ledsagning.

Trygghetslarm
Vi på Trygga Hjälpen besvarar trygghetslarmen mellan kl. 6.30–22.00. Mellan kl. 22.00–6.30 är det kommunens Nattpatrull som besvarar larmen.

Terapihund
Just nu har vi tyvärr ingen terapihund i tjänst. Det finns i våra framtidsplaner, vi jobbar på det. Här kan du läsa mer.

Sjukvård och rehabilitering
Sjukvårdande insatser utförs av den hälsocentral våra kunder valt eller av kommunens hemsjukvård. Oavsett aktör samarbetar vi väl med båda. Vi samarbetar med hemsjukvårdens arbetsterapeuter och sjukgymnaster.

Tilläggstjänster
Vi erbjuder även hushållsnära tjänster med RUT-avdrag. Som till exempel städ, inköp, tvätt, strykning, små reparationer i hemmet, trädgårdstjänster, fönsterputsning, mindre snöskottning och så vidare. Två tjänster som är väldigt populära hos våra kunder är enklare fotvård, massage och frisör.


Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Arbetssätt

I vårt företag arbetar vi utifrån den nationella värdegrunden, vilket innebär att vi ska ge våra kunder en meningsfull tillvaro med möjlighet till god livskvalité. Vårt företag ser till att alla som behöver omvårdnad och någon form av service ska kunna leva och bo självständigt i sitt eget hem under trygga förhållanden och vid behov få hjälp att vara delaktiga i samhället.

Kontinuitet

Vår verksamhet kännetecknas av professionella små personalteam och det personliga goda bemötandet.

Kontaktperson

Kontaktmannaskapet är den viktigaste grunden för våra kunders trygghet och ger möjlighet till så god delaktighet som möjligt i planeringen av hur de önskar få sina insatser utförda. Huvudsyftet med kontaktmannaskapet är att våra kunder och kontaktmännen skall etablera en särskilt fin kontakt som innebär ett fördjupat ansvar för kontaktmännen att se till att kunden får det så bra som möjligt.

Genomförandeplan

Våra kunder och kontaktmännen, eller någon i temat, ska tillsammans upprätta en genomförandeplan. Syftet är att planera hur kundernas beviljade insatser ska utföras. Den beskriver hur och när beviljade insatser utförs och ska utgå från det beviljade biståndsbeslutet.

Alla våra kunder får en välkomstmapp från oss med viktig information, kontaktuppgifter, bilder på teamets personal och en blankett för att vid behov kunna lämna synpunkter till oss som hjälper oss att bli ännu bättre.

Personal

Våra medarbetare på Trygga Hjälpen har undersköterskekompetens och vi är särskilt stolta över att många som har lång erfarenhet från omsorgsarbete vill jobba hos oss. Vi är sju små engagerade arbetsteam med sju personal i varje, varav en personal är teamledare. Vi har sedan en operativ chef, administratör och en VD som tillsammans leder verksamheten på övergripande nivå.

Vi samarbetar med sjukvårdspersonal, kommunens dagverksamhet och andra aktörer som finns runt våra kunder.

Med engagerad personal som får bra kunskap, goda förutsättningar och vill ta ansvar för företagets utveckling, får vi de bästa resultaten inom alla områden. Allt från kundbemötande, arbetsvillkor till ekonomi. Personalen får då även hög arbetsglädje, stark yrkesstolthet och mår bra.


Kompetensutveckling

Vi anordnar egna interna teamutbildningar och deltar i de utbildningar som kommunen arrangerar.

Språk

Svenska, Engelska, Finska, Kurdiska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Om våra kunder har beslut på att få mat levererad hem så är det vi som kommer hem med matlådorna.

På våra kunders önskemål har vi startat ett samarbete med restaurangen Radjos som lagar maten till våra matlådor. Maten är god, näringsrik och anpassad till äldre. Matlådorna levereras varje dag och är kylda.

Leverantör

Magnus Kök & Catering

Kvalitet

Genom att vår verksamhet är konkurrensutsatt och att vi är beroende av att kunderna väljer oss, garanterar det en god kvalité på vårt arbete. Detta leder till en positiv utveckling med nöjda kunder, som leder till att fler kunder väljer oss och vår personal får då en direkt bekräftelse på väl utfört arbete.

För oss är det viktigt att vi blir uppmärksammade på områden som vi behöver utveckla och förbättra. På så vis ser vi till att våra besök hos kunderna bidrar till ett välbefinnande med trygghet, värme och glädje. Då är våra kunders bidrag och hjälp enormt viktiga för oss.

Det går naturligtvis bra att muntligt framföra sina synpunkter till kontaktmännen, övrig personal eller till verksamhetsansvarig. Den som tar emot informationen ansvarar för att skriva ner och lämna blanketten till verksamhetsansvarig som sedan ansvarar för att återkoppla till våra kunder och informera vad vi gör för att utveckla och förbättra det vi blivit uppmärksam på.

Viktigt för oss är att företaget inte drivs i något vinstsyfte utan eventuellt överskott ska användas i verksamheten för att gynna både våra kunders och personals välbefinnande.

Trygga Hjälpen anser att det är mycket viktigt med kollektivavtal och är självklart med i den branschorganisation, Vårdföretagarna/Almega som är störst inom området. Det innebär att vi har kollektivavtal med Kommunal, vilket känns väldigt tryggt för oss alla.


Kontakt

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

0650 10 300

Kontaktperson

Iréne M. Ilonen, VD och Verksamhetsansvarig
Rosie Gradin, Vice VD
Evelina Ekvall, Administrativ Assistent

Gatuadress

Utängsvägen 4

Postnummer

824 34

Postort

Hudiksvall

Vill du bli kund hos oss?

Om du vill ansöka om hemtjänst så ringer du till kommunens växel, då blir du kopplad till en biståndshandläggare. När du lämnat din ansökan gör biståndshandläggaren en utredning om ditt hjälpbehov och fattar sedan beslut.

Om du redan har ett beslut om hemtjänst och vill byta till oss på Trygga Hjälpen så kontaktar du din biståndshandläggare eller ringer direkt till oss så får du hjälp med bytet.

Söker du jobb?


Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

0650 10 300

Translate

Tyck till