Vardaga Hemtjänst Linköping
Skogslyckegatan 5B, Linköping
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstvalOm oss
Hemtjänst i Linköping
Vi visar vägen till ett enklare liv och vår önskan är att göra vardagen lite lättare och mer innehållsrik för dig som behöver hemtjänst. Johannelund trygghetsboende och hemtjänst i Linköping drivs på entreprenad med Linköpings kommun som uppdragsgivare. För mer information om Linköpings kommun se www.linkoping.se.
Om oss
Vi har lång erfarenhet av hemtjänst. Förutom hemtjänstinsatser har vi 15 trygghetsbostäder. Vi finns i stadsdelen Johannelund i Linköping. Våra lokaler finns i Johannelund centrum. Där har du också tillgång till matservering och aktiviteter. Din lägenhet är ca 75 antal kvadratmeter med egen tvättmaskin och tumlare, samtliga lägenheter har balkong. Du möblerar fritt din lägenhet med dina egna möbler och saker.Vad kan vi böra för dig
Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:- städning
- tvätt/klädvård
- inköp
- post och bankärenden
- leverans av matlåda
- promenader/ledsagning
- personlig omvårdnad
Tjänster
För dig som behöver hjälp i hemmet är Vardaga Hemtjänst Linköping ett utmärkt alternativ. Vi är måna om att du är nöjd, trygg och att du trivs med oss och din kontaktman. Utifrån ditt individuella biståndsbeslut skräddarsyr vi våra tjänster utifrån dina behov och önskemål.
Exempel på tjänster är: städning, tvättning, handling, klädvård, matlagning, leverans av matlåda, promenader, ledsagning, hjälp med den personliga hygienen, sänggående och påklädnad. Tillsammans planerar vi hur och när insatserna ska utföras. Vår ambition är att den hjälp och det stöd vi erbjuder ska göra det möjligt för dig att bo kvar hemma så länge som du önskar.
Tilläggstjänster
Utöver hemtjänstinsatser kan vi erbjuda dig tilläggstjänster med RUT- avdrag. För att ta del av detta behöver du inte vara hemtjänstkund hos oss. Exempel på tilläggstjänster är: promenader och ledsagning, stöd och sällskap vid helger, hjälp och stöd i samband med t.ex. bjudningar.
Arbetssätt
Inom Vardaga Hemtjänst tycker vi det är viktigt att du får besök av bekanta ansikten vid bestämda tider. Vi har engagerade medarbetare som vet hur viktigt det är att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som faktiskt bryr sig. Vår personalgrupp är trygg och stabil med låg personalomsättning. Tack vare detta kan vi åstadkomma kontinuitet i den service och omsorg vi erbjuder.
Hos oss får du en egen kontaktman som följer upp att dina behov verkligen blir tillgodosedda. För oss är det viktigt att du känner dig trygg med och känner tillit till din kontaktman. Tillsammans bestämmer ni när och hur du ska få hjälp utifrån kommunens beslut.
Om du önskar kan din kontaktman ha kontinuerlig kontakt med dina närstående. Din kontaktman kan bistå dig med hjälp i övriga vårdkontakter som exempelvis fysioterapeut, dietist och hörcentral.
Kontaktmannen har huvudansvaret för att ditt behov av stöd och service tillgodoses när du önskar och på det sätt du önskar. För att säkerställa detta upprättas din individuellt utformade genomförandeplan. Här framgår vilken hjälp du vill ha, hur den ska utföras liksom när du önskar hjälpen. Allt för att du ska få den service och omvårdnad du önskar och på det sätt du önskar.
Personal
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal
Mat
Mat tillhör ett av livets glädjeämnen. Mat och dryck behöver vi alla för att må bra. Vi vill att du ska uppleva matglädje genom dofter och smaker. Det bidrar till god hälsa och livskvalitet.
Varje dag, året runt serveras lunch i den gemensamma lunchrestaurangen på Grannskapshuset. Om du önskar finns också möjlighet att beställa matlåda för avhämtning alternativt att den levereras hem till dig.
Maten är god och anpassad efter dig med tanke på energi- och näringsintag, konsistens liksom kulturella- och religiösa aspekter. Vid högtider erbjuder vi dig anpassade maträtter.
Kvalitet
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Kontakt
Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälp dig. Om du vill välja oss som hemtjänstleverantör så behöver du ett biståndsbeslut från din kommun. Detta ansöker du om hos en äldrelots på kommunen som du når via telefonnummer 013-20 64 01 eller maila till aldrelots@linkoping.se.
Söker du jobb?
Kolla in karriärsajten Go Care. Här kan du läsa mer om Vardaga som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.