Adonis Omsorg

Om oss

Adonis Omsorg – där professionalism möter omtanke
Adonis Omsorg erbjuder hemtjänst med tilläggstjänster för enskilda i Stockholms innerstad, utom Södermalm. Vår helhetssyn, kunskap, bemötande och vårt genuina intresse för ditt bästa ger trygghet till dig.

Höjdpunkter med Adonis Omsorg

  • Flexibla och anpassade tjänster: Vi erbjuder skräddarsydda hemtjänstlösningar som passar dina individuella behov och önskemål.
  • Kvalificerad och omsorgsfull personal: Vårt engagerade team med utbildad och erfaren vårdpersonal är här för att ge dig trygghet och stöd i din vardag.
  • Självbestämmande och tryggt: Vi värdesätter starkt våra kunders välbefinnande i sitt hem, oberoende av hälsotillstånd och strävar efter att bygga en varm och pålitlig relation med varje kund.

Adonis är ett familjeföretag med lång erfarenhet av att bedriva hemtjänst sedan 2021. Observera att priset för hemtjänst är det samma oavsett om man väljer en privat eller kommunal hemtjänstutförare. 

Kontakta oss gärna om du har frågor, vi besvarar dem mer än gärna!

Organisation
Organisationsform
Företag

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför alla de service- och omsorgsinsatser du beviljats i ditt biståndsbeslut från kommunen. Vår hemtjänst erbjuder stöd med till exempel matlagning, personlig hygien, städning, tvättning, inköp, promenader och följeslagning, utifrån dina behov.

Tilläggstjänster
Utöver de biståndsbedömda insatserna erbjuder vi även hushållsnära tjänster som du kan välja att utnyttja trots att de ligger utanför stadens hemtjänst. Våra hushållsnära tjänster utgår från våra kunders önskemål. Det kan t.ex. handla om klädvård, hemmasysslor och följeslagning med mer. Du kan oftast använda dig av rutavdraget som gäller på 50 % av arbetskostnaden.

Adonis

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Din lokala hemtjänst - skräddarsytt för dig!
Adonis karaktäriseras av stor kunskap och medmänsklighet samt en förstklassig och flexibel service gentemot våra kunder. Vi har professionella medarbetare som förstår våra kunders omvårdnads- och servicebehov. Vår ambition är att erbjuda bästa möjliga omvårdnad i sin trygga miljö där kundens personliga integritet samt kontinuiteten och kvaliteten på hjälpinsatsen sätts i första rummet.

  • Stöd och trygg omsorg i vardagen så att du ska kunna bo hemma.
  • Vi planerar tillsammans dina beviljade hjälpinsatser och hjälper dig leva ditt liv på dina villkor.
  • När du väljer oss får du god vårdkvalitet och en omsorgskontakt för just dig.

Kontinuitet
Vi erbjuder våra kunder en hög personalkontinuitet. Du träffar ofta din kontaktperson dagtid på vardagar. Om du har insatser på kvällar och helger så utses specifik kvälls- och nattpersonal.

Omsorgskontakt
Varje kund får en egen omsorgskontakt som tillsammans med kunden skriver en genomförandeplan baserat på ditt biståndsbeslut från kommunen. Den beskriver bland annat hur du som kund vill ha din hemtjänst utförd och när. Omsorgskontakten ansvarar för kontakten med bland annat anhöriga och vårdcentral.

Personal

Våra engagerade medarbetare är vår största tillgång. De flesta har lång erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten och vår låga personalomsättning visar att våra medarbetare trivs.

Våra medarbetare är undersköterskor eller har lång erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten. All personal är svensktalande. Vi har medarbetare som har utbildning inom demens, stroke och palliativ vård. All personal har även genomgått kurs i förstahjälpen och ABC- demensutbildning.

Personalen känner även till våra rutiner för basal hygien, säker mat samt hur en måltid ska vara näringsriktig och upplagd på tallrik. Medarbetarna får även information skriftligt och muntligt om Lex Sarah. Arbetet leds av vår verksamhetschef.

All nyanställd personal går dubbelt med en handledare som lär ut våra rutiner om hur vi arbetar på Adonis.

Vi satsar mycket på arbetsmiljö och att våra medarbetare ska trivas ihop. Det sker ofta att vi hittar på aktiviteter ihop som afterworks, restaurangbesök och liknande.

Adonis

Mat

De matlådor som vi levererar till våra kunder kommer från Trekantens restaurang men vi kan också leverera färdiga matlådor enligt överenskommelse. En gång i veckan får våra kunder en meny där de har möjlighet att välja mellan olika rätter. Om man hellre vill ha mat levererad från en lokal restaurang går det självklart bra. Vi lagar även gärna mat hemma hos våra kunder om de beviljats detta i sitt biståndsbeslut från kommunen.

matlådor

Leverantör
Trekanten eller din lokala favorit

Kvalitet

Adonis har ett integrerat ledningssystem för personal och arbetsmiljö, miljö och kvalitet. Handlingsplan tas fram årligen för samtliga kortsiktiga mål. Handlingsplanen följs upp fortlöpande och resultatet redovisas enligt mätplan.

Vår höga kvalitet reflekteras även i de utmärkta betygen vi får från våra kunder i den årliga undersökningen som socialstyrelsen gör.

Vi välkomnar alla synpunkter och klagomål som når oss då de hjälper oss att utveckla vår verksamhet. Alla synpunkter och klagomål tas hans om enligt vårt kvalitetscertifierade avvikelsesystem. Vi återkopplar alltid till den som anmält av avvikelsen. 

Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Enhetschef: Soraya Mastalli 076-006 56 05
Verksamhetschef: Anita Gerencser 073-645 47 31
Gatuadress
Erik Dahlbergsgatan 29
Postnummer
115 32
Postort
Stockholm
Vill du bli kund hos oss?

Om du vill bli kund hos oss ska du kontakta en biståndshandläggare på Stockholm Stad. Det går även bra att kontakta oss direkt om du har frågor eller vill köpa hushållsnära tjänster av oss direkt.

Söker du jobb?

Kolla in karriärsajten . Här kan du läsa mer om Adonis som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.