Kavat Vård Krögaren är ett äldreboende i Rimbo med må bra-profil. Vi har tillgång till bastu, badkar och simhall. Vi pysslar om dig och är ofta ute i naturen.
Krögaren, ett äldreboende i Rimbo med må bra-profil, hittas i den gamla hotelldelen vid badhuset i hjärtat av samhället. Via badhuset i samma byggnad, har vi tillgång till SPA med badkar och bastu. Där kan vi njuta av egentid med massage, nagelvård och fotbad.
Vi har nära till naturen där vi ofta promenerar och njuter av frisk luft. Utanför dörren har vi matbutik, bibliotek, café, fotvård, frisör, busstorget med mera.
Stockholms kommun, Hägersten Älvsjö, Hässelby Vällingby, Farsta, Enskede Årsta Vantör, Bromma, Kungsholmen, Norrmalm, Spånga Tensta, Södermalm, Skärholmen, Skarpnäck, Rinkeby Kista, Östermalm, Täby kommun
Boendet
Flytthjälp Vi hjälper dig med flytten och att komma i ordning i din nya lägenhet.
När du får besked om att det finns en ledig lägenhet, behöver du fatta beslut och flytta in mycket snart. Kavat Vård erbjuder just nu kostnadsfritt hjälp med flytten!
Det här bjuder vi dig på: - Samtal med dig och/eller dina anhöriga där ni beslutar och beskriver vad som ska flyttas med och hur den nya lägenheten ska möbleras. Vi kan tipsa om vad som skulle kunna passa. - Bärhjälp av två personer och transport under 4 timmar.
Det här kan du själv välja att köpa till (RUT-avdrag gäller): - Kartonger - Packning, uppackning - Möblering; hänga tavlor, gardiner, koppla in TV, montera möbler med mera - Styling av lägenheten
Anmäl ditt intresse till vår verksamhetschef.
Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
19
Avdelningar
2
Lägenheterna
30 kvadratmeter
På boendet
Gratis gäst-wi-fi
Hyra
6 297 - 6 695 kr/mån
Aktiviteter
Många av våra aktiviteter syftar till att du ska må extra bra. Vi ordnar njutbara stunder i vårt sparum med relaxmusik och tända ljus. Vi ger handmassage, fotbad, målar naglar och sköter hår och skägg.
Vi promenerar gärna i den vackra natur som finns runt hörnet och njuter på de stora balkongerna. Kavat Vård driver äldreboendet Muraren, som ligger ett stenkast från Krögaren. När det passar träffas vi gärna för gemensamma aktiviteter.
Kavat Vård lägger stor vikt vid mat och måltider. Dessa kan bidra till ökat välmående. Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint. Vi beställer maten från ett lokalt företag och lagar själva förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till dessert eller fikastunden.
Helgen startar vi med en uppskattad fredagsdrink. Måltiderna ger möjlighet till en social och trevlig stund. Ofta fikar vi på våra stora balkonger och tittar på torglivet.
Kontaktmannaskap Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.
Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.
Tilläggstjänster Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef. Läs mer om våra tilläggstjänster.
Avgifter Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.
Personal
Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka. Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm.
Så här jobbar vi med kvalitet Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.
Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.
Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.
Nöjd Kund Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av! Kontaktuppgifter hittar du här.
Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.
Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.