Kavat Vård Krögaren

Om oss

Kavat Vård Krögaren är ett äldreboende i Rimbo med må bra-profil. Vi har tillgång till bastu, badkar och simhall. Vi pysslar om dig och är ofta ute i naturen.

Krögaren, ett äldreboende i Rimbo med må bra-profil, hittas i den gamla hotelldelen vid badhuset i hjärtat av samhället. Via badhuset i samma byggnad, har vi tillgång till SPA med badkar och bastu. Där kan vi njuta av egentid med massage, nagelvård och fotbad.

Vi har nära till naturen där vi ofta promenerar och njuter av frisk luft. Utanför dörren har vi matbutik, bibliotek, café, fotvård, frisör, busstorget med mera.

Se vår film om hur det är att bo på Krögaren

Organisation
Organisation form
Företag
Driftsform
Egen regi
Hjälp
Du kan välja oss även om du bor i:
Stockholms kommun
Hägersten Älvsjö
Hässelby Vällingby
Farsta
Enskede Årsta Vantör
Bromma
Kungsholmen
Norrmalm
Spånga Tensta
Södermalm
Skärholmen
Skarpnäck
Rinkeby Kista
Östermalm
Täby kommun

Boendet

Allmän beskrivning

Flytthjälp
Utöver det som ingår i vårt offentliga uppdrag och åtagande, erbjuder Kavat Vård tilläggstjänster.

När du får besked om att det finns en ledig lägenhet på det äldreboende du önskat, behöver du fatta beslut och flytta in mycket snart. Vi vill underlätta för dig genom att erbjuda dig hjälp med flytten!

Är du intresserad av tilläggstjänsten ”Flytthjälp” anmäler du ditt intresse till boendets verksamhetschef.

Hos oss kan du även hyra en färdigmöblerad lägenhet. Fråga då efter tjänsten All inclusive.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
19
Avdelningar
2
Lägenheterna
30 kvadratmeter
På boendet
Gratis gäst-wi-fi
Hyra
6700 - 7200 kr/mån

Aktiviteter

Många av våra aktiviteter syftar till att du ska må extra bra. Vi ordnar njutbara stunder i vårt sparum med relaxmusik och tända ljus. Vi ger handmassage, fotbad, målar naglar och sköter hår och skägg.

Vi promenerar gärna i den vackra natur som finns runt hörnet och njuter på de stora balkongerna. Kavat Vård driver äldreboendet Muraren, som ligger ett stenkast från Krögaren. När det passar träffas vi gärna för gemensamma aktiviteter. 

Läs mer om våra aktiviteter här.

Mat & Dryck

Kavat Vård lägger stor vikt vid mat och måltider. Dessa kan bidra till ökat välmående. Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint. Vi beställer maten från ett lokalt företag och lagar själva förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till dessert eller fikastunden.

Helgen startar vi med en uppskattad fredagsdrink. Måltiderna ger möjlighet till en social och trevlig stund. Ofta fikar vi på våra stora balkonger och tittar på torglivet.

Läs mer om mat och måltider här.

Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.
 

Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka. Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm.

Läs mer om våra medarbetare här

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Emma Teiwik, verksamhetschef
Gatuadress
Rimbo Torg 11
Postnummer
76231
Postort
Rimbo
Vill du bli kund hos oss?

Du behöver ett biståndsbeslut där du beviljats plats på särskilt boende. Kontakta biståndshandläggare i din kommun eller stadsdel.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Kavat Vård Krögaren

Norrtälje kommun

Har du frågor?

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.