Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Nära kontakt med dina kära
      • Minska risken för halkolyckor
      • Så gör du ditt hem mer brandsäkert
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
        • Hjälpmedel på äldreboende
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Äldreboende
  • Kavat Vård Vilobacken
    Kavat Vård Vilobacken
  • Om oss
  • Boendet
  • Aktiviteter
  • Mat & Dryck
  • Vård & Omsorg
  • Personal
  • Kvalitet
  • Kontakt

Kavat Vård Vilobacken

Elinsborgsbacken 5, Spånga Tensta, Stockholm Karta

Typ av plats

Demens, Demens korttid, Demens växelvård

Besök hemsida

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.

  • Om oss
  • Boendet
  • Aktiviteter
  • Mat & Dryck
  • Vård & Omsorg
  • Personal
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Kavat Vård Vilobacken, är ett demensboende i Spånga Tensta. Här kan du välja att utan extra kostnad flytta in i en smakfullt möblerad lägenhet – det kallar vi all-inclusive. Här finns också ett antal platser för korttidsboende. 

På vårt äldreboende i Spånga Tensta får du kvalificerad och individuellt anpassad vård, omsorg och service för dig med en demensdiagnos. Här kan du ”vila” i den du är och behöver inte anpassa dig efter oss. Vi är ofta ute i de vackra omgivningarna och kallar oss lite skämtsamt ”ur-och-skur-boende”.

Till Vilobacken kan du komma som du går och står. Här erbjuder vi all-inclusive, vilket innebär att du kan välja att flytta in i en smakfullt möblerad lägenhet utan extra kostnad om du vill. Lägenheterna är stora med riktigt kök och egen balkong. Korttidsenheten har en stor uteplats.

Se vår film om hur det är att bo på Vilobacken

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Stockholms kommun, Hägersten Älvsjö, Hässelby Vällingby, Farsta, Enskede Årsta Vantör, Bromma, Kungsholmen, Norrmalm, Södermalm, Skärholmen, Skarpnäck, Rinkeby Kista, Östermalm, Solna kommun, Nacka kommun, Sigtuna kommun, Täby kommun, Upplands Väsby kommun, Enköpings kommun, Håbo kommun

Boendet

Flytthjälp
Vi hjälper dig med flytten och att komma i ordning i din nya lägenhet.

När du får besked om att det finns en ledig lägenhet, behöver du fatta beslut och flytta in mycket snart. Kavat Vård erbjuder just nu kostnadsfritt hjälp med flytten!

Det här bjuder vi dig på:
- Samtal med dig och/eller dina anhöriga där ni beslutar och beskriver vad som ska flyttas med och hur den nya lägenheten ska möbleras. Vi kan tipsa om vad som skulle kunna passa.
- Bärhjälp av två personer och transport under 4 timmar.

Det här kan du själv välja att köpa till (RUT-avdrag gäller):
- Kartonger
- Packning, uppackning
- Möblering; hänga tavlor, gardiner, koppla in TV, montera möbler med mera
- Styling av lägenheten

Anmäl ditt intresse till vår verksamhetschef.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

36

Avdelningar

Fyra våningsplan

Lägenheterna

40-50 kvadratmeter

På boendet

Gratis gäst-wi-fi

Hyra

7 300 - 8 455 kr/mån

Aktiviteter

Vilobackens demensboende i Spånga satsar mycket på rörelse och utevistelse. Vi är lite av ett “ur- och –skur”-boende; går ofta promenader i våra vackra omgivningar och njuter av frisk luft på våra rymliga balkonger.

Vi har bollsporter och hjärngympa genom olika typer av spel. I vårt aktivitetsrum målar vi och arbetar med olika material. Din lägenhet är stor. Här kan du kan ha middagar och fikastunder med nära och kära i ditt hem. 

Läs mer om våra aktiviteter här.


Mat & Dryck

Mat och dryck har en central roll och är något vi lägger stor vikt vid. Vi beställer maten från en restaurang och lagar själva förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till dessert eller fikastunden.

Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint. Här ges möjlighet till en social och trevlig stund, men den som önskar kan självklart äta i sin egen lägenhet. Ofta fikar vi på våra stora balkonger. 

Läs mer om mat och måltider här.

Var lagas maten?

Jarbrant Restaurang AB

Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.

Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm. 

Läs mer om våra medarbetare här.

Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-580 047 08

E-post

rikard.sall@kavatvard.se

Kontaktperson

Rikard Säll

Gatuadress

Elinsborgsbacken 5

Postnummer

163 64

Postort

Spånga

Kavat Vård på Facebook

Hitta hit

Vägbeskrivning

Kavat Vård Vilobacken

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

08-580 047 08

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate