Adela Omsorg Järfälla

Adela Omsorg Järfälla

Birgittavägen 3, Järfälla

Verksam i
Järfälla kommun
Typ av insats
Avlösning
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss

Välkommen till Adela Omsorg företaget med det stora hjärtat. Vi arbetar med fokus på våra kunder och kvalitet. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har lokalkontor i Sundbyberg, Järfälla, Kista och Bromma. Adela Omsorg erbjuder dig som kund trygg omsorg på dina villkor. Dina önskemål och dina behov är viktiga. Vårt mål är att du ska känna dig trygg och nöjd med oss.

Vårt arbetssätt kan sammanfattas i tre nyckelord:
Kontinuitet - Vi rekryterar våra medarbetare långsiktigt för att du ska kunna känna dig trygg och få din hjälp av så få personer som möjligt.
Flexibilitet - Vi finns här för dig och vi är lyhörda om dina behov förändras och för dina önskemål. Vi utformar din beviljade hjälp tillsammans med dig för att tillgodose dina behov på det sätt som passar dig.
Integritet - Dina synpunkter och åsikter är alltid betydelsefulla för oss. Det är viktigt för oss att känner att du har inflytande kring utförandet av din hjälp. Vi har kontakt med dina anhöriga om du så önskar. Om du har behov och ger ditt samtycke samarbetar vi med andra viktiga personer runt dig exempelvis din vårdcentral.

Kvalitet i arbetet är viktigt för oss. Vårt arbete utgår alltid i från kunden och med kvalitet i fokus. För att nå förbättringar arbetar vi systematiskt med vårt kvalitetsarbete utifrån vårt årshjul. Våra processer och rutiner hjälper oss i det dagliga arbetet. Vi följer upp vårt genomförda arbete med egenkontroller för att hitta avvikelser och risker. Vi åtgärdar och förbättrar kontinuerligt. Resultatet visar sig genom att våra kunder är nöjda med oss. 

Organisation
Organisationsform
Företag
Verksamhetens storlek (antal kunder)
295 fördelat i Solna, Sundbyberg, Stockholm och Järfälla

Tjänster

Hemtjänst
Vi på Adela Omsorg kan erbjuda dig alla hemtjänstinsatser som du beviljats från kommunen. Exempelvis hjälp med att handla mat, tvätta, städa, gå på promenad, ledsagning till exempelvis läkare, hjälp med din hygien, duschning samt på- avklädning. Vi har alltid dialog med dig så att du har inflytande över hur din hjälp ska genomföras.

Tilläggstjänster
Behöver du en extra hjälpande hand i hemmet kan du använda dig av våra hushållsnära tjänster. Medarbetarna har erfarenhet är noggranna, punktliga och utför jobbet med hög kvalitet. Exempel på hushållsnära tjänster är städning, fönsterputs, inköp av mat och ledsagning. Genom att du utnyttjar Rutavdrag gör vi skattereduktionen direkt på din faktura.

Typ av insats
Avlösning
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Vi arbetar efter vår värdegrund med ledorden Engagemang, Nytänkande, Professionalism samt Respekt.
Dina önskemål är viktiga, du berättar för oss hur du vill ha det och vi tillmötesgår dig inom ramen för dina beviljade insatser. Dina synpunkter och åsikter är alltid viktiga för oss. Är du inte nöjd med det vi gör vill vi få möjligheten att göra om och förbättra oss. Vi vill att du meddelar om det är någon speciell person som du vill att vi har kontakt med runt din hjälp. Det kan vara någon nära anhörig, en god vän eller granne. Vi samverkar även med dina olika vårdkontakter om du vill och behöver det. Det är viktigt för oss att du lämnar ditt samtycke innan vi startar upp samarbetet med alla viktiga personer runt dig.

Vi erbjuder dig som kund hos oss trygg omsorg på dina villkor. Vårt mål är att du ska känna dig trygg och nöjd med oss.

Kontinuitet

Vi på Adela Omsorg eftersträvar alltid hög personalkontinuitet hos alla våra kunder. Det vill säga det är viktigt för oss att du får din hjälp utförd av så få personer som möjligt. Det medför att du känner igen personalen som kommer samt att de vet hur du önskar få din hjälp utförd.

Vi informerar dig om personalen är försenad eller om det kommer någon annan än den som vanligtvis brukar komma till dig. För din trygghets skull bär all vår personal en legitimation från företaget.

Kontaktperson

Du får en utsedd och namngiven kontaktman som har ett helhetsansvar för genomförandet av din hjälp. Kontaktmannen är den person som i första hand hjälper dig och du har rätt att byta kontaktman om du så önskar.

Genomförandeplan

Du har inflytande över hur ditt stöd och din hjälp ska utformas och utföras av oss. Det du berättar kring dina behov och önskemål utifrån beviljade insatser skriver vi ned i en genomförandeplan. Genomförandeplanen uppdateras minst två gånger per år eller när din hjälp eller dina behov förändras. Du får alltid en kopia på genomförandeplanen.

Personal

Adela Omsorg lägger stor vikt vid att hitta duktig, kompetent personal med rätt utbildning och erfarenhet som tycker om att arbeta med hemtjänst. Vi värdesätter alla våra medarbetare som arbetar med både hjärta och engagemang för att ta hand om våra kunder på allra bästa sätt.

Adela Omsorg har generellt låg personalomsättning och lågt antal sjukskrivningar. Vi anställer i första hand utbildade undersköterskor och vårdbiträden. Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas och att de kan utvecklas i sitt arbete hos oss. Vi har ett från Solna stad certifierat demensteam.

Språk
Många av våra medarbetare är flerspråkiga. Alla pratar svenska och exempel på andra språk är engelska, persiska, arabiska, polska samt tigrinja.

Mat

Mat är inte bara näring utan varje måltid ska vara en trevlig stund som förgyller dagen både vardag och helg. På Adela Omsorg är vi medvetna om att dygnets sammantagna kosthållning är avgörande för en god hälsa och ett välmående.  Vi tillagar gärna din mat tillsammans med dig om det finns möjlighet och önskemål om det.


Önskar du leverans av färdig mat i en matlåda så har vi avtal med en restaurang som dagligen erbjuder flera olika rätter att välja. Dessutom finns det möjlighet att få specialkost om du har behov av det.

Leverantör
Vi har en leverantör för färdiglagad mat i matlådor eller så kan vi om du så önskar hämta en matlåda från en restaurang i närheten av din bostad.

Kvalitet

Det är alltid angeläget för oss att vi får till oss dina synpunkter och tankar kring dina utförda hemtjänstinsatser. Både ris och ros från dig och dina anhöriga är mycket värdefulla för oss i vårt ständiga förbättringsarbete.

Adela Omsorg har ett systematiskt förbättringsarbete där vi kvalitetssäkrar och följer upp genomfört arbete. För att strukturerat fördela arbetet under året följer vi ett årshjul. Riskbedömningar genomförs vid alla större förändringar i verksamheten och vi genomför olika egenkontroller för att följa upp vårt dagliga arbete. Vi analyserar kontinuerligt resultat av genomförda egenkontroller innan vi genomför åtgärder och förbättrar.

Adela Omsorg arbetar aktivt med att minska klimatpåverkan. De produkter vi köper in och använder på kontoret är ekologiska. Många av våra medarbetare går eller cyklar på el-cykel i stället för att åka bil under arbetspasset. Våra bilar är hybrider och drivs delvis med el.

Kontakt

Organisation
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Donja Bastani
Gatuadress
Birgittavägen 3
Postnummer
177 31
Postort
Järfälla
Vill du bli kund hos oss?

Ring eller maila till oss, vi svarar gärna på dina frågor om oss som utförare eller kring hemtjänstinsatser och hushållsnära tjänster. För att få hjälp med hemtjänstinsatser behöver du först ansöka om hjälp och få ett beslut från din biståndshandläggare i din kommun. Välkommen att kontakta oss!

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.