Axiva Hemtjänst - Norrköping

Norrköping

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Om oss

En hjälpande hand nära dig
Vi är en liten familjär hemtjänstutförare som sätter kunden först i varje möte. Med oss på Axiva kan du känna dig trygg och säker då du endast träffar ett fåtal personer. Du får dessutom alltid en kontaktperson som talar samma språk som dig.

Våra nyckelord Kompetens, Respekt och Engagemang genomsyrar hela verksamheten för att skapa en kvalitativ omsorg. Axiva har omsorg, stöd och service som anpassas efter hemtjänstkundens behov och förutsättningar. Vi tror vi alla människor, oavsett livssituation, vill kunna styra över sina liv, vi vill vara er hjälpande hand.

Varmt välkommen till Axiva hemtjänst!

Organisation

Axiva Hemtjänst

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 100 kunder i Norrköping

Tjänster

Hemtjänst
Hemtjänst är ett stöd för att du ska kunna bo kvar hemma så länge som det går. Ansök om hemtjänst och få hjälp med bland annat matlagning, handling, hygien, hjälp med toalettbesök, bäddning, städ och tvätt.

För oss är det viktigt att anpassa hemtjänsten efter dina önskemål. Vill du tex följa med och handla, istället för att vi åker och handlar åt dig, löser vi självklart det.

Hushållsnära tjänster
Axiva erbjuder även hushållsnära tjänster till dig som inte har ett biståndsbeslut. Som privatperson kan du utnyttja RUT-avdrag när du köper hushållsnära tjänster av oss. Det innebär att vi drar av 50 procent på arbetskostnaden direkt på varje faktura. Vi sköter kontakten med Skatteverket och du slipper ligga ute med pengarna.

Axiva Hemtjänst erbjuder dig avlastning i hemmet och hjälper dig med de vardagssysslor du behöver hjälp med. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp, allt ifrån ett enstaka tillfälle till regelbundna insatser.

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Genomförandeplan
När du beviljats bistånd för hemtjänst från din kommun och väljer Axiva som utförare vill vi gärna göra ett hembesök hos dig. Under besöket går vi igenom vilka behov och önskemål du har och skriver ner detta i en genomförandeplan. Vi är alltid flexibla och lyhörda så vi kan anpassa oss efter dig.


Kontinuitet

God kontinuitet är viktig för din trygghet och något som vi är duktiga på. Du träffar endast personer som ingår i en mindre personalgrupp, på så vis lär du känna dem och de dig. Dessutom har du din kontaktperson som du lär känna lite extra.

Kontaktperson

En av våra medarbetare inom hemtjänsten utses till din kontaktman och kommer att vara den person som i första hand utför insatserna i ditt hem. Kontaktmannen är den medarbetare som du träffar oftast och har extra ansvar för dig vilket bidrar till en ökad kontinuitet och trygghet. Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med din kontaktman går det självklart bra att byta.

Personal

Axiva Hemtjänst har erfarna och engagerade medarbetare som hjälper dig med allt ifrån personlig omsorg till service i hemmet. Vi planerar hjälpen tillsammans med dig så att det anpassas efter dina behov och dina önskemål. Vårt mål är att alltid göra det lilla extra! Vi vill förmedla värme, respekt och glädje när vi kommer till ditt hem och hjälper dig. Målet för oss är att du ska känna trygghet i din vardag.

Vi är välutbildade
Personalen har utbildning inom vård som vårdbiträde och undersköterskor. Vi genomför kontinuerligt kompetensutveckling.

Vi talar flera språk
För att skapa god omvårdnad och glädjefyllda möten tror vi det är viktigt att du får uttrycka dig på ditt hemspråk. Därför har vi inriktat oss på att ha en stark språkkompetens där vår personal förutom svenska, pratar arabiska, finska, syrianska, kurmanji, serbiska, somaliska och bosniska. Vårt mål är att din kontaktman har samma hemspråk som du för att underlätta i er kontakt. 

Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Om du i ditt biståndsbeslut beviljats matlagning i ditt hem eller hämtning av matlådor hjälper vi dig självklart med detta. 

Kvalitet

God kvalitet är viktigt och en del i detta är god kommunikation med dig som kund. Tveka inte att höra av dig till oss om det är något som du tror kan bli bättre. Utan dina synpunkter kan vi inte bli bättre!

En gång i halvåret besöker vi dig i hemmet för att prata om hur du upplever hemtjänsten och om det är något du vill ta upp med oss. Vid dessa möten är även dina anhöriga inbjuda.

Kontakt

Organisation

Axiva Hemtjänst

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

010-330 59 90

Kontaktperson

Ylva Bjerke

Vill du bli kund hos oss?

Välkommen att välja oss på Axiva hemtjänst som din hemtjänstutförare. Du kontaktar en biståndshandläggare på kommunen för att göra en ansökan. Det kostar ingen extra att anlita en privat utförare.

Om du redan har hemtjänst men vill byta till Axiva så kontaktar du din biståndshandläggare som hjälper dig.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

010-330 59 90

Translate

Tyck till