Lindalens Omsorg - Stockholm

Stockholm

Om oss

Välkommen till Lindalens Omsorg Stockholm. Vi erbjuder allt från omvårdnad, städning och matlagning till social samvaro, ledsagning och trygghetslarm samt boendestöd.

När du väljer oss för din hemtjänst inleder vi med ett personligt hembesök för att gå igenom dina specifika önskemål och behov. Tillsammans med dig skapar vi en genomförandeplan för hur arbetet hos dig ska utföras, så att omsorgen blir på det sätt du önskar. Vi arbetar med kontaktmannaskap, vilket innebär att du får en personligt utsedd kontaktperson som ser till dina önskemål och behov. Vi erbjuder hemtjänst för dig som är boende i Stockholms stad.

Silviahemscertifiering
Personalen på Lindalens Omsorg är utbildade i demensvård genom Silviahemmet i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för de demenssjuka.
 

Organisation

Lindalens Omsorg AB

Tjänster

Hemtjänst
Det är dina behov och vanor som styr hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras.
Exempel på servicetjänster är: inköp, städning, klädvård, ledsagning och avlösning. Exempel på omvårdnadstjänster är: personlig hygien, förflyttningar, social samvaro, promenader och matlagning.

Boendestöd
Vi kan även erbjuda Boendestöd för personer med:
-Psykisk/neurotisk funktionsnedsättning
-Begåvningsmässig funktionsnedsättning
-Samsjuklighet och missbruksproblematik
Kontakta oss om du vill veta mer.

Tilläggstjänster
Vi erbjuder hushållsnära tjänster med rutavdrag, till dig som vill komplettera din hemtjänst och för dig som själva vill bestämma över innehållet i tjänsterna.
 

Arbetssätt

Som kund hos oss kan du alltid lita på att:
- vi ringer om vi är sena
- vi har den kunskap som behövs för att utföra din hemtjänst
- vi har en säker nyckelhantering
- all personal har tystnadsplikt
- vi bär Lindalens profilkläder och tjänstelegitimation
- vi alltid är nära till hands, ditt trygghetslarm besvaras inom 30 minuter
- du alltid kan nå oss mellan klockan 07.00 till 22.00 alla dagar

Kontinuitet

Vi är måna om att erbjuda våra kunder hög kontinuitet. Vi försöker i möjligaste mån begränsa antalet personer som besöker dig.

Kontaktperson

Hos oss har du en kontaktperson och en arbetsledare som ansvarar för att din hemtjänst är anpassad efter dina behov och önskemål. Vi är måna om att relationen mellan dig och din kontaktperson fungerar bra och att ni trivs med varandra.

Genomförandeplan

Din hemtjänst inleds med ett hembesök av en våra arbetsledare som bland annat informerar om oss. Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som bygger på ditt biståndsbeslut. I genomförandeplanen kommer vi även överens om på vilket sätt du vill ha din hemtjänst utförd.

Personal

Personalen är vår största tillgång och vi är måna om att alla trivs, känner glädje och delaktighet på arbetsplatsen. De flesta av vår personal har lång erfarenhet inom vården och har specialinriktningar såsom demensvård.

All personal arbetar utifrån vår värdegrund som är:
Värme – vi är trevliga, serviceinriktade och empatiska
Flexibilitet – vi anpassar oss efter vad som är viktigt för dig just idag
Närvaro – vi är uppmärksamma på dina behov och utför de tjänster du behöver hjälp med just för dagen. Vi tar oss alltid tid för att göra det lilla extra för att du ska få en behagligare vardag. 

Kompetensutveckling

Vi prioriterar vidareutbildning och uppmuntrar vår personal till kompetensutveckling.

Språk

Svenska, Arabiska, Bengali, Engelska, Kurdiska, Polska, Rumänska, Serbiska, Spanska, Turkiska, Ukrainska, Vietnamesiska

Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Mat

Vi kan hjälpa dig att laga frukost, lunch och middag. All personal har tillgång till ”Lilla kokboken” som innehåller flera recept på näringsrik och enkel mat. Du har också möjlighet att beställa matlådor genom oss.

Kvalitet

För oss är det viktigt att du som kund har det bra, därför har vi en väl utvecklad rutin för hantering av klagomål, synpunkter och avvikelser. Så fort vi får in ett eventuellt klagomål ringer vi upp dig eller besöker dig för att höra efter vad det du är mindre nöjd med. Efter detta sätter vi in snabba åtgärder för att rätta till felet. Vi har regelbundna möten där vi går igenom eventuella klagomål och synpunkter för att hitta lösningar och säkerställa att det inte händer igen.

Lindalens arbetar med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9.

Kontakt

Organisation

Lindalens Omsorg AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 - 508 501 50

Gatuadress

Harpsundsvägen 211

Postnummer

124 59

Postort

Bandhagen

Vill du bli kund hos oss?

För att anlita oss som din hemtjänstutförare behöver du ett biståndsbeslut från kommunen. Om du inte har det kan du kontakta oss så guidar vi dig genom processen. Du når oss alltid från kl 07.00 på morgonen till kl. 22.00 på kvällen, årets alla dagar.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 - 508 501 50

Translate

Tyck till