Lindalens Omsorg - Tyresö
Tyresö
Verksam i
Tyresö
Typ av insats
Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.
Om oss
Välkommen till Lindalens Omsorg AB. Vi erbjuder allt från omvårdnad, städning och matlagning till social samvaro, ledsagning och trygghetslarm samt boendestöd.
När du väljer oss för din hemtjänst inleder vi med ett personligt hembesök för att gå igenom dina specifika önskemål och behov. Tillsammans med dig skapar vi en genomförandeplan för hur arbetet hos dig ska utföras, så att omsorgen blir på det sätt du önskar. Vi arbetar med kontaktmannaskap, vilket innebär att du får en personligt utsedd kontaktperson som ser till dina önskemål och behov. Vi erbjuder hemtjänst för dig som är boende i Tyresö kommun.
Silviahemcertifiering
Personalen på Lindalens Omsorg är utbildade i demensvård genom Silviahemmet i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för de demenssjuka.
Våra utmärkelser
Vi nominerades till Tyresö Kommuns Kvalitetspris 2010 och utsågs till ett Gasellföretag av tidningen Dagens Industri både 2012 och 2013. I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö. Expressens utmärkelse baserades bland annat på en undersökning där äldre själva fått svara på frågor om sin hemtjänst. Vi blev valda till årets företagare i Tyresö 2015 med motiveringen:
"Årets företagare i Tyresö 2015 har skapat ett företag med hjärtat och en känsla att värna om de som behöver hjälp.Peter och Paulina Heinonen är två drivna och kreativa företagare, deras framåtanda och drivkraft kopplat till fokus på kunder och medarbetare har möjliggjort en snabb tillväxt med både nöjda kunder och personal."
Vill du veta mer om vad som händer hos oss på Lindalens ska du klicka här. Kontakta oss gärna om du vill veta mer.
Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
150-199 i Tyresö
Tjänster
Hemtjänst
Det är dina behov och vanor som styr hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras.
Exempel på servicetjänster är: inköp, städning, klädvård, ledsagning och avlösning. Exempel på omvårdnadstjänster är: personlig hygien, förflyttningar, social samvaro, promenader och matlagning.
Boendestöd
Vi kan även erbjuda Boendestöd för personer med:
-Psykisk/neurotisk funktionsnedsättning
-Begåvningsmässig funktionsnedsättning
-Samsjuklighet och missbruksproblematik
Kontakta oss om du vill veta mer.
Tilläggstjänster
Vi erbjuder hushållsnära tjänster med rutavdrag, till dig som vill komplettera din hemtjänst och för dig som själva vill bestämma över innehållet i tjänsterna.
Typ av insats
Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Arbetssätt
Som kund hos oss kan du alltid lita på att:
- vi ringer om vi är sena
- vi har den kunskap som behövs för att utföra din hemtjänst
- vi har en säker nyckelhantering
- all personal har tystnadsplikt
- vi bär Lindalens profilkläder och tjänstelegitimation
- vi alltid är nära till hands, ditt trygghetslarm besvaras inom 30 minuter
- du alltid kan nå oss mellan klockan 07.00 till 22.00 alla dagar
Kontinuitet
Vi är måna om att erbjuda våra kunder hög kontinuitet. Därför är personalen är indelade i mindre grupper som ansvara för olika geografiska områden i Tyresö. Vi försöker i möjligaste mån begränsa antalet personer som besöker dig.
Kontaktperson
Hos oss har du en kontaktperson och en arbetsledare som ansvarar för att din hemtjänst är anpassad efter dina behov och önskemål. Vi är måna om att relationen mellan dig och din kontaktperson fungerar bra och att ni trivs med varandra.
Genomförandeplan
Din hemtjänst inleds med ett hembesök av en våra arbetsledare som bland annat informerar om oss. Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som bygger på ditt biståndsbeslut. I genomförandeplanen kommer vi även överens om på vilket sätt du vill ha din hemtjänst utförd.
Personal
Personalen är vår största tillgång och vi är måna om att alla trivs, känner glädje och delaktighet på arbetsplatsen. Vi är ett team bestående av cirka 80 personer varav hälften är utbildade undersköterskor. Fem personer har även påbyggnaden mentalskötarutbildningen. De flesta av vår personal har lång erfarenhet inom vården och har specialinriktningar såsom demensvård.
All personal arbetar utifrån vår värdegrund som är:
Värme – vi är trevliga, serviceinriktade och empatiska
Flexibilitet – vi anpassar oss efter vad som är viktigt för dig just idag
Närvaro – vi är uppmärksamma på dina behov och utför de tjänster du behöver hjälp med just för dagen. Vi tar oss alltid tid för att göra det lilla extra för att du ska få en behagligare vardag.
Kompetensutveckling
Vi prioriterar vidareutbildning och uppmuntrar vår personal till kompetensutveckling.
Språk
Svenska, Arabiska, Engelska, Estniska, Finska, Franska, Lankesiska, Persiska, Polska, Ryska, Spanska, Tyska
Kollektivavtal
Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna
Mat
Vi kan hjälpa dig att laga frukost, lunch och middag. All personal har tillgång till ”Lilla kokboken” som innehåller flera recept på näringsrik och enkel mat. Du har också möjlighet att beställa matlådor genom oss. Du får då en meny där du väljer vilka maträtter som du vill äta följande vecka.
Leverantör
Matlådorna lagas av Restaurang Utsikten som ligger i Tyresö
Kvalitet
För oss är det viktigt att du som kund har det bra, därför har vi en väl utvecklad rutin för hantering av klagomål, synpunkter och avvikelser. Så fort vi får in ett eventuellt klagomål ringer vi upp dig eller besöker dig för att höra efter vad det du är mindre nöjd med. Efter detta sätter vi in snabba åtgärder för att rätta till felet. Vi har regelbundna möten där vi går igenom eventuella klagomål och synpunkter för att hitta lösningar och säkerställa att det inte händer igen.
Lindalens arbetar med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9.
Kvalitetsutvärderingar
Övrigt
- I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö
- Vi har kollektivavtal
- För att främja personalens välmående har vi friskvårdsbidrag, löpande personal- och gruppmöten samt individuell uppföljning
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
08-773 20 64
E-post
Kontaktperson
Annika Stark, verksamhetsansvarig
Gatuadress
Radiovägen 22
Postnummer
135 48
Postort
Tyresö
Vill du bli kund hos oss?
För att anlita oss som din hemtjänstutförare behöver du ett biståndsbeslut från kommunen. Om du inte har det kan du kontakta oss så guidar vi dig genom processen. Du når oss alltid från kl 07.00 på morgonen till kl. 22.00 på kvällen, årets alla dagar.
Bilder och video

Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.