Lindalens Omsorg - Tyresö
Radiovägen 22 , Tyresö
Om oss
Välkommen till Lindalens Omsorg AB. Vi erbjuder allt från omvårdnad, städning och matlagning till social samvaro, ledsagning och trygghetslarm samt boendestöd.När du väljer oss för din hemtjänst inleder vi med ett personligt hembesök för att gå igenom dina specifika önskemål och behov. Tillsammans med dig skapar vi en genomförandeplan för hur arbetet hos dig ska utföras, så att omsorgen blir på det sätt du önskar. Vi arbetar med kontaktmannaskap, vilket innebär att du får en personligt utsedd kontaktperson som ser till dina önskemål och behov. Vi erbjuder hemtjänst för dig som är boende i Tyresö kommun.SilviahemcertifieringPersonalen på Lindalens Omsorg är utbildade i demensvård genom Silviahemmet i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för de demenssjuka.
Våra utmärkelserVi nominerades till Tyresö Kommuns Kvalitetspris 2010 och utsågs till ett Gasellföretag av tidningen Dagens Industri både 2012 och 2013. I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö. Expressens utmärkelse baserades bland annat på en undersökning där äldre själva fått svara på frågor om sin hemtjänst. Vi blev valda till årets företagare i Tyresö 2015 med motiveringen: "Årets företagare i Tyresö 2015 har skapat ett företag med hjärtat och en känsla att värna om de som behöver hjälp.Peter och Paulina Heinonen är två drivna och kreativa företagare, deras framåtanda och drivkraft kopplat till fokus på kunder och medarbetare har möjliggjort en snabb tillväxt med både nöjda kunder och personal."Vill du veta mer om vad som händer hos oss på Lindalens ska du klicka här. Kontakta oss gärna om du vill veta mer.
150-199 i Tyresö
Tjänster
HemtjänstDet är dina behov och vanor som styr hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras.Exempel på servicetjänster är: inköp, städning, klädvård, ledsagning och avlösning. Exempel på omvårdnadstjänster är: personlig hygien, förflyttningar, social samvaro, promenader och matlagning.BoendestödVi kan även erbjuda Boendestöd för personer med:-Psykisk/neurotisk funktionsnedsättning-Begåvningsmässig funktionsnedsättning-Samsjuklighet och missbruksproblematikKontakta oss om du vill veta mer. TilläggstjänsterVi erbjuder hushållsnära tjänster med rutavdrag, till dig som vill komplettera din hemtjänst och för dig som själva vill bestämma över innehållet i tjänsterna.
Arbetssätt
Som kund hos oss kan du alltid lita på att:- vi ringer om vi är sena - vi har den kunskap som behövs för att utföra din hemtjänst- vi har en säker nyckelhantering- all personal har tystnadsplikt- vi bär Lindalens profilkläder och tjänstelegitimation- vi alltid är nära till hands, ditt trygghetslarm besvaras inom 30 minuter- du alltid kan nå oss mellan klockan 07.00 till 22.00 alla dagar
Personal
Personalen är vår största tillgång och vi är måna om att alla trivs, känner glädje och delaktighet på arbetsplatsen. Vi är ett team bestående av cirka 80 personer varav hälften är utbildade undersköterskor. Fem personer har även påbyggnaden mentalskötarutbildningen. De flesta av vår personal har lång erfarenhet inom vården och har specialinriktningar såsom demensvård.All personal arbetar utifrån vår värdegrund som är:Värme – vi är trevliga, serviceinriktade och empatiskaFlexibilitet – vi anpassar oss efter vad som är viktigt för dig just idagNärvaro – vi är uppmärksamma på dina behov och utför de tjänster du behöver hjälp med just för dagen. Vi tar oss alltid tid för att göra det lilla extra för att du ska få en behagligare vardag.
Mat
Vi kan hjälpa dig att laga frukost, lunch och middag. All personal har tillgång till ”Lilla kokboken” som innehåller flera recept på näringsrik och enkel mat. Du har också möjlighet att beställa matlådor genom oss. Du får då en meny där du väljer vilka maträtter som du vill äta följande vecka.
Matlådorna lagas av Restaurang Utsikten som ligger i Tyresö
Kvalitet
För oss är det viktigt att du som kund har det bra, därför har vi en väl utvecklad rutin för hantering av klagomål, synpunkter och avvikelser. Så fort vi får in ett eventuellt klagomål ringer vi upp dig eller besöker dig för att höra efter vad det du är mindre nöjd med. Efter detta sätter vi in snabba åtgärder för att rätta till felet. Vi har regelbundna möten där vi går igenom eventuella klagomål och synpunkter för att hitta lösningar och säkerställa att det inte händer igen.Lindalens arbetar med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9.
I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö
Kontakt
Radiovägen 22
Tyresö
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.