Lindalens Omsorg

Tyresö

Verksam i

Tyresö

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Om oss

Lindalens Omsorg är det lokala företaget som erbjuder hemtjänst, städ och hushållsnära tjänster. Vi är det trygga och självklara valet för dig som bort i Tyresö. Vår värdegrund är värme, närvaro, flexibilitet och vi sätter dig i fokus.

Vi tillämpar individanpassad hemtjänst, med rätt personal för rätt uppdrag. Vi anpassar utförandet efter ditt personliga behov som språk eller specifika omvårdnadsbehov.

Lindalens Omsorg är ett familjeägt företag i andra generationen som drivs av syskonen Paulina och Peter Heinonen. Företaget grundades 1989 och är lokalt verksamt i Tyresö.

Silviahemcertifiering
Lindalens Omsorg är Silviahemscertifierat vilket innebär att personalen genomgått en utbildning inom demesvård. 
 

Våra utmärkelser
Vi nominerades till Tyresö Kommuns Kvalitetspris 2010 och utsågs till ett Gasellföretag av tidningen Dagens Industri både 2012 och 2013. I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö. Expressens utmärkelse baserades bland annat på en undersökning där äldre själva fått svara på frågor om sin hemtjänst. Vi blev valda till årets företagare i Tyresö 2015 med motiveringen:

"Årets företagare i Tyresö 2015 har skapat ett företag med hjärtat och en känsla att värna om de som behöver hjälp.Peter och Paulina Heinonen är två drivna och kreativa företagare, deras framåtanda och drivkraft kopplat till fokus på kunder och medarbetare har möjliggjort en snabb tillväxt med både nöjda kunder och personal."

Vill du veta mer om vad som händer hos oss på Lindalens ska du klicka här. Kontakta oss gärna om du vill veta mer.

Organisation

Lindalens Omsorg AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

150-199 i Tyresö

Tjänster

Hemtjänst
Det är dina behov och vanor som styr hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras.
Exempel på servicetjänster är: inköp, städning, klädvård, ledsagning och avlösning. Exempel på omvårdnadstjänster är: personlig hygien, förflyttningar, social samvaro, promenader och matlagning.

Boendestöd
Vi kan även erbjuda Boendestöd för personer med:
-Psykisk/neurotisk funktionsnedsättning
-Begåvningsmässig funktionsnedsättning
-Samsjuklighet och missbruksproblematik
Kontakta oss om du vill veta mer.

Tilläggstjänster
Vi erbjuder hushållsnära tjänster med rutavdrag, till dig som vill komplettera din hemtjänst och för dig som själva vill bestämma över innehållet i tjänsterna. Till dig som redan är hemtjänstkund hos oss har du alltid tio procent rabatt på våra hushållsnära tjänster.
 

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Som kund hos oss kan du alltid lita på att:
- vi ringer om vi är sena
- vi har den kunskap som behövs för att utföra din hemtjänst
- vi har en säker nyckelhantering
- all personal har tystnadsplikt
- vi bär Lindalens profilkläder och tjänstelegitimation
- vi alltid är nära till hands, ditt trygghetslarm besvaras inom 30 minuter
- du alltid kan nå oss mellan klockan 07.00 till 22.00 alla dagar

Kontinuitet

Vi är måna om att erbjuda våra kunder hög kontinuitet. Därför är personalen är indelade i mindre grupper som ansvara för olika geografiska områden i Tyresö. Vi försöker i möjligaste mån begränsa antalet personer som besöker dig.

Kontaktperson

Hos oss har du en kontaktperson och en arbetsledare som ansvarar för att din hemtjänst är anpassad efter dina behov och önskemål. Vi är måna om att relationen mellan dig och din kontaktperson fungerar bra och att ni trivs med varandra.

Genomförandeplan

Din hemtjänst inleds med ett hembesök av en våra arbetsledare som bland annat informerar om oss. Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som bygger på ditt biståndsbeslut. I genomförandeplanen kommer vi även överens om på vilket sätt du vill ha din hemtjänst utförd.

Personal

Personalen är vår största tillgång och vi är måna om att alla trivs, känner glädje och delaktighet på arbetsplatsen. Vi är ett team bestående av cirka 80 personer varav hälften är utbildade undersköterskor. Fem personer har även påbyggnaden mentalskötarutbildningen. De flesta av vår personal har lång erfarenhet inom vården och har specialinriktningar såsom demensvård.

Verksamhetsansvarig, Paulina Heinonen, är legitimerad sjuksköterska med lång erfarenhet inom vårdyrket. Vi har arbetsledning av tre arbetsledare alla dagar året runt och en verksamhetschef på plats på vardagarna. Vi arbetar i Tyresö och våra lokaler finns i centrala Tyresö.

All personal arbetar utifrån vår värdegrund som är:
Värme – vi är trevliga, serviceinriktade och empatiska
Flexibilitet – vi anpassar oss efter vad som är viktigt för dig just idag
Närvaro – vi är uppmärksamma på dina behov och utför de tjänster du behöver hjälp med just för dagen. Vi tar oss alltid tid för att göra det lilla extra för att du ska få en behagligare vardag. 

Kompetensutveckling

Vi prioriterar vidareutbildning och uppmuntrar vår personal till kompetensutveckling.

Språk

Svenska, Arabiska, Engelska, Estniska, Finska, Franska, Lankesiska, Persiska, Polska, Ryska, Spanska, Tyska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Vi kan hjälpa dig att laga frukost, lunch och middag. All personal har tillgång till ”Lilla kokboken” som innehåller flera recept på näringsrik och enkel mat. Du har också möjlighet att beställa matlådor genom oss. Du får då en meny där du väljer vilka maträtter som du vill äta följande vecka.

Leverantör

Matlådorna lagas av Restaurang Utsikten som ligger i Tyresö

Kvalitet

För oss är det viktigt att du som kund har det bra, därför har vi en väl utvecklad rutin för hantering av klagomål, synpunkter och avvikelser. Så fort vi får in ett eventuellt klagomål ringer vi upp dig eller besöker dig för att höra efter vad det du är mindre nöjd med. Efter detta sätter vi in snabba åtgärder för att rätta till felet. Vi har regelbundna möten där vi går igenom eventuella klagomål och synpunkter för att hitta lösningar och säkerställa att det inte händer igen.

Övrigt

  • I mars 2015 utsåg Expressen oss till den bästa hemtjänsten i Tyresö
  • Vi har kollektivavtal
  • För att främja personalens välmående har vi friskvårdsbidrag, löpande personal- och gruppmöten samt individuell uppföljning

Kontakt

Organisation

Lindalens Omsorg AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-773 20 64

Kontaktperson

Paulina Heinonen, Joanna Fiedoronek, Marika Råberg och Ulrika Jonsson

Gatuadress

Radiovägen 22

Postnummer

135 48

Postort

Tyresö

Vill du bli kund hos oss?

För att anlita oss som din hemtjänstutförare behöver du ett biståndsbeslut från kommunen. Om du inte har det kan du kontakta oss så guidar vi dig genom processen.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-773 20 64

Translate

Tyck till