I Midsommarkransen mitt i bostadsområdet

La Casa

Majstångsvägen 6, Hägersten Liljeholmen, Stockholm Karta

Typ av plats

Demens, Omvårdnad

Lediga platser

Om oss

La Casa är ett vård- och omsorgsboende där språket, de latinamerikanska rytmerna, varma känslorna, den goda maten och den färgsprakande miljön skapar en hemlik atmosfär.

Mitt i Midsommarkransen har Kavat Vård skapat ett spanskprofilerat äldreboende där maten, de varma känslorna, färgerna, musiken och språket tillsammans skapar en latinamerikansk atmosfär. Här kan de äldre vila i sitt eget språk. Alla medarbetare talar spanska och har förståelse för de kulturella skillnaderna. 

Inriktning/Profil

Spansk

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Solna kommun, Lidingö kommun, Nacka kommun, Täby kommun, Upplands Väsby kommun, Huddinge kommun

Boendet

Vårdboendet består av totalt 33 lägenheter. Lägenheterna är på 30–60 kvadratmeter och har dusch, toalett och en trinett. Förutom de boendes egna bostäder har varje våning gemensamma utrymmen och en trevlig matsal med utgång till en stor härlig inglasad balkong/terrass.

Lediga platser

Demens - Permanent

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

33

Avdelningar

Här finns gruppboende för personer med demenshandikapp och en avdelning för personer med somatisk inriktning

Lägenheterna

  • Lägenheterna är olika stora, mellan 30-60 kvadratmeter
  • Varje lägenhet har köksdel, rymliga hygienutrymmen och påkostad inredning
  • Wifi

På boendet

  • gemensamma utrymmen
  • inglasad terass
  • Härlig innergård

Hyra

7 000 - 9 000 kr/mån

Aktiviteter

På La Casa ser vi till att det finns något att se fram emot varje dag, som gör det meningsfullt att stiga upp och göra sig i ordning. Vi har dagliga aktiviteter på våningarna och gemensamma aktiviteter flera gånger i veckan som till exempel sång, dans, gymnastik, frågesport, karaoke eller filmvisning.

Vi uppmärksammar latinamerikanska högtider, firar nationaldagar, namnsdagar, födelsedagar och andra traditioner. Den som vill får komma ut i friska luften varje dag. Kontaktmannen planerar också in egen tid med varje person för individuella aktiviteter.

Mat & Dryck

Måltiderna är en glädjestund och något att se fram emot . Vi anpassar maträtterna och erbjuder den mat de äldre är vana vid och känner igen. Eftersom många bott länge i Sverige serverar vi även svenska maträtter om de boende efterfrågar det. Frukostbuffe varje morgon. Valfrihet mellan minst två alternativ till lunch och middag. På helger är det fest med " tapas" och efterätter. Vin eller öl till maten kan köpas till.

Vård & Omsorg

Hos oss på La Casa är det alltid de äldres behov som kommer i första hand. Här finns inte någon färdig programförklaring som måste följas, utan vi utformar och anpassar vården individuellt utifrån var och ens önskemål och behov. Vi finns till för de som bor hos oss och inte tvärtom. Alla som bor här har rätt att behålla sin värdighet och sitt självbestämmande. Vi visar respekt för den enskildes egna val och behov av integritet. Vård, omsorg och service utformas med hög tillgänglighet och erbjuder trygghet, inflytande, kontinuitet samt ett aktivt och meningsfullt liv.

Omsorg

Verksamheten bedrivs som heldygnsomsorg och då ingår både vård, omsorg, viss service och måltider. 

Vård

Sjuksköterska finns tillgänglig dygnet runt. Läkarinsatser tillhandahålls av Landstinget. Tillgång till sjukgymnast och arbetsterapeut finns vid behov.

Tilläggstjänster

Det som inte ingår i vårt offentliga uppdrag kan du köpa till själv då vi säljer tilläggstjänster. Möjlighet finns att få RUT-avdrag för hushållsnära tjänster.

Personal

På La Casa finns omvårdnadspersonal på plats hela dygnet. Alla som arbetar i den direkta omvårdnaden har vårdutbildning. Utöver det ställer vi krav på att de som arbetar hos oss talar både svenska och spanska, är serviceinriktade och anstränger sig för att du som bor hos oss ska vara nöjd med din service och omvårdnad. Varje våning har sin egen personal.

Det är verksamhetschefen som med hjälp av sin lokala ledning på plats, leder och samordnar insatserna. Tillgång till sjuksköterska finns dygnet runt och läkare besöker verksamheten varje vecka samt vid akuta behov. Vi har besök av sjukgymnast och arbetsterapeut varje vecka.

Språk

Svenska, Spanska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Kvalitet

Kavat Vård har upprättat ett processbaserat ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö, enligt kraven i ISO 9001:2008 för kvalitetsledningssystem och ISO 14001:2004 för miljöledningssystem samt arbetsmiljöarbete enligt AFS 2001:01. Alla processer, rutiner och verktyg finns digital med sökfunktion.

Alla medarbetare på Kavat Vård har ett ansvar för att informera närmaste chef om händelser som är av betydelse och som kan innebära att vi behöver revidera vårt kvalitets-, miljö och arbetsmiljöarbete. Medarbetarna har också skyldighet att delta i de forum som årligen ordnas (planeringsdagar) i syfte att utvärdera hur kvalitets-, miljö och arbetsmiljöledningssystemet fungerar och följs.

För att bedriva vår verksamhet finns ett ledningssystem, en affärsplan med tillhörande verksamhetsplaner per enhet samt verksamhetsberättelse, bokslut, patientsäkerhetsberättelse och kvalitetsbokslut, personalbokslut samt en rad styrande och redovisande dokument. Vi baserar vårt kvalitetsarbete på kraven i SOSFS 2011:9. Kvalitetsarbetet leder till ständiga förbättringar av verksamheten genom uppföljning av kvalitetsmål, avvikelsehantering, interna revisioner, uppföljning och återkoppling. Verksamhetschefen på respektive enhet ansvarar för att företagets kvalitetssystem följs och anpassas till de lokala förutsättningarna.

Ledningsprocesser beskriver hur Kavat Vård AB leds, följs upp och utvecklas genom ständiga förbättringar. Ledningsprocesserna beskrivs i form av en årsplan för verksamhetsåret/bokslutsåret. Ledningsprocessen omfattar t.ex. de möten och uppföljningar som genomförs för att leda och utveckla företaget. Utveckling betraktas också som ledningsprocess.

Huvudprocesser beskriver hur vi uppfyller våra överenskomna åtaganden gentemot kunderna. Huvudprocesserna styrs så att de uppfyller ställda kundkrav samt tillämpliga författningskrav. Stödprocessernas uppgift är att stödja huvudprocesserna (kärnverksamheten) och är inte riktade mot kund utan verkar inom den egna verksamheten. Arbetsmiljöarbetet och det egna miljöarbetet är tydliga stödprocesser för vår verksamhet. Vi har valt att utföra delar av stödprocesser genom extern part. I dessa fall styr vi och säkerställer så att de inköpta stödprocesserna uppfyller kund- och författningskrav.

Certifieringar

verksamheten har tillstånd från socialstyrelsen

Kvalitetsregister

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-580 047 45

Kontaktperson

Therese Ankargård

Gatuadress

Majstångsvägen 6

Postnummer

126 33

Postort

Hägersten

Vill du bo här?

Du behöver ett biståndsbeslut där du beviljas en plats i särskilt boende. Du kan förstås även bekosta din plats helt privat.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Söker du jobb?


Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-580 047 45

Translate

Tyck till