Muraren

Västra Stockholmsvägen 14, Norrtälje Karta

Typ av plats

Demens, Omvårdnad

Lediga platser

Om oss

Kavat Vård Muraren är ett litet äldreboende med djur- och naturinriktning i Rimbo. Husdjur har möjlighet att flytta med. Vi har fin trädgård och stora balkonger.

Kavat Vårds äldreboende med djur- och naturinriktning finns centralt i Rimbo och heter Muraren. Hit är du som är 65+ och uppskattar djur och natur välkommen. Vi har möjlighet att ta emot husdjur och hjälper dig gärna att rasta och klappa det. Vi har en fin trädgård och stora balkonger. Vi älskar att påta i jorden och vistas gärna ute i “ur och skur”.

Hos oss är service och bemötande viktigt och du som bor hos oss kan förvänta dig det där ”lilla extra”.

Se vår film om hur det är att bo på Muraren

Inriktning/Profil

Djur

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Boendet

Vi erbjuder nu kostnadsfritt hjälp med flytten! 

Lediga platser

  • Demens - Permanent
  • Omvårdnad - Permanent

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

27

Avdelningar

2

Lägenheterna

30-34 kvadratmeter

På boendet

Gratis gäst-wi-fi

Hyra

7 052 - 7 642 kr/mån

Aktiviteter

Våra aktiviteter utgår ofta från att vi är ett äldreboende med djur- och naturtema. Vi vistas gärna på vår vackra innergård och pysslar med våra odlingar, är ute och promenerar med hunden Ruben som bor hos oss. Varje år har vi “djurens dag” då personalen tar med hästar och andra djur.

Vi har gärna musikunderhållning med dans i trädgården. Inne är bingo, sittgymnastik och målning populära aktiviteter. Vi bjuder på deltagande i studiecirklar. 

Läs mer om våra aktiviteter här.

Mat & Dryck

Mat och dryck har en central roll hos oss. Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint. Vi beställer maten från ett lokalt företag och lagar själva förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till dessert eller fikastunden.

Helgen startar vi med en uppskattad fredagsdrink och fortsätter med trerätters meny. Måltiderna ger möjlighet till en social och trevlig stund. Ofta fikar vi på vår fina gård eller på de stora balkongerna. 

Läs mer om mat och måltider här.


Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.

Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm. 

Läs mer om våra medarbetare här

Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kvalitetsregister

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-580 066 03

Kontaktperson

Eva Nolin

Gatuadress

Västra Stockholmsvägen 14

Postnummer

762 31

Postort

Rimbo

Hitta hit

Vägbeskrivning

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-580 066 03

Translate

Tyck till